Egy év eltelt. Nagyon sok tapasztalatot szereztünk. A sok pozitív visszajelzés ösztönzött minket. Ezért úgy döntöttünk, hogy most már sokkal korábban, 2012 őszén nekikezdünk a 2013-as K-Kari Napok szervezésének. Ebben az évben már egyértelmű célkitűzésünk volt, hogy nem csak a Közgazdaságtudományi Karos hallgatókat, hanem az egész egyetemet megszólítsuk. Azaz a Gazdálkodástudományi és a Társadalomtudományi Kar hallgatói mellett a Budai Campus (akkor még a Corvinushoz tartozott) hallgatói számára is nyitottak voltak a rendezvényeink. Mindez összhangban volt a törekvéseinkkel és víziónkkal, hogy a K-Kari Napok legyen a legnagyobb szakmai, kulturális és sportrendezvénye a Corvinus Egyetemnek. Ambíciónkhoz mérten a tavalyi 3 napos eseményt ebben az évben 4 napossá bővítettük.
K-Kari Napok 2013
Viszont azt is éreztük, hogy törekvéseinkhez hasonló színvonalú programokra is van szükség. Ahogy a korábbi években, most sem elégedhettünk meg azokkal, amik vannak. Meg kell újulni és innovatív, vonzó eseményekkel előállni.
Valami olyat akartunk, amitől leesik az emberek álla. Amitől körülnéznek, és azt mondják, hogy ez nem semmi. Ezek a srácok tényleg tudnak valamit. Folyton ott pörgött a fejünkben a „Wow” élmény nyújtása.
Magasra tettük a lécet, de megugrottuk. Mert a K-Team/JÉG tagjai már csak ilyenek voltak. Nem kicsiben gondolkodtunk (think big), de nem is kicsit ugrottunk (act like that).
Ehhez viszont komoly cégekre és szponzorációra volt szükségünk. Már ősszel elkezdtük az áprilisi rendezvényre a szponzorok/céges támogatók felkeresését. Céltudatosan készítettünk projekteket, amire megkerestük az adott céget támogatónak.
Elmélkedés a sikerről
A siker minden embernek mást jelent. Van akinek egy VB 15. helyezés élete legnagyobb eredményét jelentené, valakinek egy vb. 2. helyezés élete legnagyobb csalódása lenne. Ilyen példát ezernyit fel lehet sorolni. A siker relatív, de összefügg a boldogsággal is. Mindenkinek mást jelent, ezért nehéz is összehasonlítani.
- Előfordulhat az, hogy más sikeresnek lát, de te sikertelennek tartod magad.
- Vagy épp az ellenkezője, hogy sikeresnek érzed magad, de más sikertelennek tart.
Az számít, hogy te mit érzel? Vagy az számít, hogy ki mit gondol?
Mialatt elveszek az élet nagy kérdéseinek filozófálgatásában, beírtam a sikert a keresőbe, és az alábbi definíciót találtam hozzá:
“A siker olyan helyzet, állapot vagy következmény, ami korábbi elvárásainknak, tervünk elért céljaként megfelel, és arra tudatosan törekedtünk, szándékunk irányult rá.”
Ősmagyar szóból ered: „sikerel”, ami annyit jelent, hogy megvalósít, foganatosít. Dravidáknál a „sikkaru” szó kibogoz, problémát megold, akadályt eltávolít jelentéssel bír.
Ha hiszünk a definíciónak és az eredetnek, akkor a „sikeres” szót akkor használhatjuk magunkra, ha elértük a céljainkat és terveinket, megvalósítottuk a kitűzéseinket, elhárítottuk az akadályokat.
Mi ebben erősek voltunk. És mint a kisgyerekek, mindent sikerként éltünk meg. Olyan dolgokat is, amit most egyáltalán nem élnék meg sikernek az üzleti életben, sokkal inkább “kötelező elvárásnak magamtól”, annak úgy tudtunk örülni akkor, mint cinege a tökmagnak.
Nézzünk konkrét példákat a szponzorszerzésnél:
- Szereztünk egy listát a potenciális szponzorokról (ne komoly listára gondolj: info@otp.hu stb,) Siker!
- Írtunk a szponzornak, és válaszolt? Siker!
- Ha nem válaszoltak: felhívtuk az első számot, amit találtunk neten. Felvette? Siker!
- Kértünk szponzorációhoz pontos kontaktot. Kaptunk elérhetőséget? Siker!
- Eljutottunk egy személyhez, aki tud segíteni? Siker!
- Tudtunk tárgyalni menni? Siker!
- És ha még kaptunk szponzort is? Siker! Siker! Siker!
Egyszerűen minden lépés örömmel töltött el minket. És ez az öröm elégedettséghez és boldogsághoz vezetett. Amitől még jobb kedvünk volt, és még elkötelezettebbé váltunk a szervezésben.
Utólag visszagondolva, rájöttem, hogy nekem is újra kell gondolnom a jelenlegi sikerhez való hozzáállásom. Ma, ha kapunk támogatást, sikerként élem meg; ha nem, kudarcként. Márpedig a fenti definíció szerint minden lépés egy kis siker, mert a siker „célkitűzés megvalósítása”; „akadály elhárítása”. És ez minden lépésnél megtörtént. Csak ezt néha elfelejtjük (megünnepelni).
A szenvedélyünk és elkötelezettségünk afelé, hogy minél jobb eseményeket rendezzünk a tanárok és a diákok számára magas volt. És ez segített nekünk, hogy fókuszáljunk. Az volt a cél, hogy a hallgatók jól érezzék magukat.
A siker talán egy belső érzés, amit fel lehet építeni kis, folyamatos célok teljesítésével és azok megünneplésével.
Az emberek ígyis-úgyis meg fognak ítélni. Bármit csinálunk. Elégedett vagy magaddal? Ez egy belső érzés. Hogy sikeres vagy-e? Ez külső visszajelzés, a külvilág “dönti el.” Azt tanácsolom, hogy foglalkozz a belső érzéssel és megéléssel. Erre van a legnagyobb ráhatásod.
És azt, hogy mi sikeresek voltunk-e? Ezt a döntést rátok hagyom.
K-Kari Napok és a szponzorok
Hónapokkal korábban nekiálltunk a támogatók felkeresésének. És a szponzorációs törekvéseinknek meg is lett az eredménye. Íme az ismert brandek, akik támogatták a K-Kari Napok 2013 eseményét:
- Deloitte,
- Ernst & Young, (most EY),
- KPMG,
- PwC,
- Questor,
- Microsoft,
- Sony.
- Intel,
- Nike,
- Burger King,
- Coca-cola,
- Soproni,
- ExxonMobil.
Marketing
Josh Kaufman – The Personal MBA könyvében olvastam a marketingről, és nagyon megmaradt egy mondat benne:
“A marketing a figyelemfelkeltésről szól” – Azaz arról, hogy vegyenek észre.
Egyszerű, magától értetődő mondat, de minden benne van. A K-Teammel nagy hangsúlyt helyeztünk arra, hogy vegyenek minket észre. Ez volt a K-Kari Napok 2013 előkészületének fő fókusza. A következő szekció a marketingről fog szólni, mert odatettük magunkat rendesen.
Kell egy sztori…
A korábbi évekhez hasonlóan építettünk egy kerettörténetet, hogy jobban megfogja a fiatalokat. Éreztük, hogy ideje a marketingfelületeink megújítására is. Egy sokkal dizájnosabb logóra. De szerettünk volna még valamit… egy kabalaállatot. Egy kabalaállatot, amit csak velük, a K-Teammel és a K-Kari Napokkal azonosítanak.
Kabalaállat bevezetése a köztudatba
A kabalaállatunkat szerettük volna frappánsan bevezetni a köztudatba. Úgy, hogy minél hamarabb megismerje mindenki. Hogyan máshogy tehettük volna, mint egy videóval a Dékán úrral?
A felvétel már csak azért is kultikus, mert a rendező és vágó Varsics Péter, aki később az HBO-nál dolgozott és producerként és filmrendezőként több saját filmet is forgatott. Az operatőr pedig Tóth Levente, aki nemrég kapta meg az Operatőri-díjat a Magyar Filmkritikusok Díjkiosztóján.
Miért lett Farkas a kabala 2013-ban?
Ez egy érdekes kérdés. Abban az évben, amikor megválasztottuk a kabalaállatot, a Farkas egyöntetű támogatást kapott. Talán azért, mert az alapító Farkas Dezső volt? Vagy esetleg azért, mert támogatóink között lévő HÖK (Hallgatói Önkormányzat) elnöke Farkas Fanni volt? Talán azért, mert a Közgazdaságtudományi Kartól az operatív támogatónkat, a Dékáni Hivatalvezetőt Farkas Zsuzsannának hívták?
Ez már feledésbe merül, egy biztos, a Farkas kabalaállattal mindenki egyetértett!
A kabala és a marketing
A kabala bemutatását követően nem vesztegettük az időt, hogy minél több ember megismerje a kabalaállatot és velünk azonosítsa. több marketingakciót is szerveztünk a kabalával. Megkerülhetetlenek akartunk lenni az egyetemen.
Teaosztás a Kabalával a liftben – 2013. január 10-i fotó
Kinéztünk az egyik leggyakrabban használt liftet és elfoglaltuk. Berendeztünk egy kis teaasztalt, és bárki aki belépett a liftbe, a meglepetése után a kabalától kapott egy ingyen teát.
Fotózkodás a Kabalával
A kabala csak úgy mászkált az egyetemen. Mivel feltűnő jelenség volt, ezért sokan jöttek oda fotózkodni vele. A Nyílt napra is elmentünk, hogy bemutassuk a kabalát.
Készítettünk különböző videókat is a Kabalával, hogy hirdessük az eseményeinket. Ezeket akkor a FB Watchra töltöttük fel. Elsősorban a FB videókat használtuk akkor, de sajnos azokat valami miatt a Facebook már nem teszi elérhetővé. Így sajnos a sakkszimultánról és a főzőversenyről készített kabalavideót el is vesztettük.
De szerencsére ezeket a videókat, hogy ne vesszen el akkor – a sakkos és főzőversenyes kivételével -, az egyik főszervező feltöltötte YouTube-ra is, ezért ott elérhető, és így megmaradt az utókor számára.
Nézzétek őket mosolyogva:
K-Kari Napok Futball Kupa
K-Kari Napok Vetélkedő
K-Faktor
A marketing ereje – Mit sikerült elérni?
Sikerült elintéznünk azt, hogy Neptunon a levelünk ki legyen küldve a K-Kari Napokról minden hallgató számára! (Hány hallgató mondhatja el, hogy az ő nevével megy ki Neptun-üzenet minden Corvinusos számára? 😊 )
Egy marketing lépés, amire felfigyelt mindenki
“A legjobb marketing nem tűnik marketingnek” – Tom Fishburne
Mivel a Tanári Vetélkedőre ebben az évben már készültek a tanárok, várták a K-Kari Napokat, ezért arra gondoltunk, hogy megkeressük őket egy különös kéréssel. Nyitottak voltak arra a kezdeményezésünkre, hogy azon a héten ne legyen ZH (Zárthelyi Dolgozat) a Közgazdaságtudományi Karon.
Ezek voltak azok a mondatok, amire minden hallgató felfigyelt a tanároktól:
- „Minden héten ZH van, kivéve az április 8-14-i héten, mert akkor van a K-Kari Napok”
- „A jövő héten nem lesz ZH, mert K-Kari Napok hete lesz”
Ezek a mondatok zene egy hallgató füleinek.
Kiadvány 1000 példányban!
Elkészítettünk egy nagyon igényes kiadványt, amely egyben a programfüzetünk is volt. Ezt 1000 példányban nyomtattuk ki. Ez volt a legnagyobb egyszeri kiadása a csapatunknak, ezért megkértük a K-Kart, hogy ebben támogassa a K-Teamet. Ebből is látszott a korábbi két évhez képest a szintlépésünk. A kiadványt megnézhetitek itt.
Burger King kupon a K-Kari Napok hallgatói számára
Sajnos vagy nem sajnos, de a Corvinusos hallgatóknak akkoriban az egyik kedvenc helye az Egyetemmel szinte szemben található Burger King volt. És ha ez nekik fontos, akkor éreztük, hogy nekünk is foglalkoznunk kell vele.
Megkerestük őket, hogy szeretnénk a K-Kari Napok hetére együttműködést. És a tárgyalás eredménye az lett, hogyha a K-Kari Napok hetén bemondtad az ajánlat nevét vagy a sorszámát a kasszánál, illetve felmutattad a Corvinusos diákigazolványt, akkor a tiéd is volt a szuper ajánlat.
Megnyitó
Ahogy a korábbi évekhez, idén is szerettük volna keretezni a Megnyitóval az eseményt. A megnyitó a szokásos módon a Corvinus Egyetem főépületében, az Aulában volt. Viszont ezúttal a Dékán és a főszervező csapat tagjai oldalt egy emelettel feljebb tartózkodott (olyan helyen, ahova hallgató nem mehetett el – el kell ismernem, hogy menő volt ott állni. Bár ezért keményen meg is dolgoztunk.) – A dékán a kihangosítóval tartotta meg a megnyitót.
Nyissunk a K-Kari Napokra!
A középpontban az összetartást emeltük ki, ahol a főszerepet a diákok kapták. Hogy mi volt a feladat? Velünk nyitni! A Heineken Soproni támogatásával kaptunk 300 db alkoholmentes italt, amit szétosztottunk a diákok között. És a kabalaállat megjelenését követően, közösen a résztvevő diákokkal együtt – amikor a visszaszámláló elérte a 0-át, az Aulában sok száz fiatal egyszerre kiáltotta, hogy „Együtt nyitunk a K-Kari Napokra” – a jellegzetes „cszt” hanggal kísérve. Egyszerre kinyitottuk a hűsítő italt és együtt „nyitottuk” meg a K-Kari Napokat!
Nem titkolt célunk volt a megnyitóval, hogy minél több ember tekintse meg az Aulát. Mert büszkék voltunk rá.
A verhetetlen Aula
Az egyetemi életünk nagy részében az Aula egy üres tér volt. Se asztalok, se székek. Semmi. Kihasználatlan, ahol néha átkeltünk rajta, ha arra vezetett utunk, de sokszor még az se. Néha voltak rendezvények, mint a diplomaosztó, amikor megtelt élettel a nagy tér, de az év nagy részében üresen állt ott.
Mi szerettünk volna ezen változtatni. Szerettük volna, ha az Aula – ha csak egy hétre is – de újra egy élettel és diákokkal teli térré változik, ahol találkozik a szakma és a szórakozás. A kihívás és a kikapcsolódás. Ezt teremtettük meg a Kari Napok segítségével.
És hogy mi volt az Aulában?
- Trambulin,
- Kinect,
- X-box,
- Rodeo Bika,
- Csocsóasztal,
- Pincebörtön szabadulósjáték,
- Pinball,
- Mindball
Ez az a pillanat volt, amikor elégedettség érzése töltött el bennünket: alapítókat, főszervezőket és a szervezőcsapatot. A büszke pillanat, amikor megtöltötted a szellemjárta Aulát élettel. És sikerült elérnünk azt a Corvinus Egyetemen, hogy a cégek egymásra licitáltak, hogy ki tud jobb, szórakoztatóbb kitelepülést a hallgatóknak.
Amellett, hogy a cégek arra a hétre ott standoltak, különböző eseményeket is szerveztünk az Aulában, hogy odacsalogassuk a diákokat. Erre azért is volt szükségünk, mert a diákok egyszerűen megszokták, hogy „ott sosincs semmi”, az „egy üres tér”.
Többek között odaszerveztük a Harcművészeti bemutatókat is, ahol olyan kedvelt sportok kerültek bemutatásra, mint a Thai-box, a Defendo, a Krav Maga, a Kempo, a Shinkendo vagy az XMA. A bemutatás után lehetett kérdezni a mesterektől. Például a Thai-box bemutató keretén belül Dudok Károly, a magyar Thai-box szövetség elnöke és csapata jött el. További részletek a programfüzetben.
Kis Évi, az egyik tagunk visszaemlékezése
“Sok emlékezetes pillanat volt a K-Kari Napok szervezésében, de egy dolgot sosem fogok felejteni. A lufikaput. A díszítésekor bár kaptunk a lufikhoz fújógépet is, hosszú órákon át fújtuk és kötözgettük egyesével, majd hármasával, végül sorba a főként kék lufikat a főépület aulájában. Azóta nem ijedek meg a kidurranó lufi hangjától – akkor megéltem egy párat. Emellett a sok órás munka végeztével a kötözgetéstől a lufik kékre színezték az ujjainkat, illetve a körmömről is csak napokkal később kopott le, de megérte a fáradságot, mert nagyon sokan megcsodálták.”
A programjaink
A 2013-as évben is elővettük azokat a programokat, amik a korábbi években jól sikerültek. Részleteket a jegyzetekben találsz a cikk végén.
Szakmai Előadások
Szlankó János
Az első szakmai előadásunkat 2013. április 9-én Szlankó János tartotta „A tudomány és a vállalkozás határterületén” címmel. János a tökéletes példa volt arra, hogy lehet valaki alkalmazottból eredményes szériavállalkozó. A Harvardon végzett, a KFKI korábbi vezérigazgatójaként tevékenykedett, majd miután eladták a céget a T-systemsnek, annak lett az elnöke. A második vállalkozása a hazipatika.com, amit végül a Sanoma multinacionális médiakonglomerátumnak értékesített. Jelenleg az Okosdoboz.hu oldal egyik tulajdonosa.
Anekdota Szlankó Jánosról
A korábbi cikkemben említettem, hogyan lett Balogh Imre, akkor az MKB vezérigazgató-helyettese a mentorom.
A szervezés közepette felhívtam őt, hogy szeretném kikérni a véleményét, milyen előadót hívjak meg. Az volt a célom, hogy olyan előadó legyen, aki nem szokványos, nem mindennapi látvány volt az egyetemen. Akit nem könnyű elérni.
Balogh Imre Szlankó Jánost javasolta, akivel nemrég Kínában töltöttek együtt időt az Első Pesti Szőnyegtársaság tagjaiként.
Megkaptam János telefonszámát, akit elhívtam előadni. Később, minden félévben bejelentkeztem hozzá, hogy beszámoljak életutamról és sikereimről. Így vált János a mentorommá.
Nagygyörgy Tibor
A másik előadást Nagygyörgy Tibor tartotta „Egy sorozatvállalkozó tanácsai” címmel. A Biggeorge’s alapítója és tulajdonosa akkor az Otthon Centrum márkanév alatt futott sikeres vállalkozásának köszönhetően már más vállalkozásokba is fektetett. Elsőként indította útjára az Európa Ingatlanbefektetési Alapot, az első piaci alapú nyílt végű ingatlanalapot.
Anekdota Nagygyörgy Tiborról
A későbbi években a Jövőt Építők Generációja keretein belül készítettem egy interjúsorozatot sikeres vállalkozókkal, hogy összehasonlítsam a gondolkodásmódjukat egyetemistákkal és középiskolásokkal. Egészen impozáns lett végül a kutatásban résztvevők listája. Ebből végül egy TEDxDanubia előadás is született. Itt tudod megnézni a „Generációk és a siker” névre hallgató kutatásról szóló előadást.
Ehhez a kutatáshoz felkértem Nagygyörgy Tibort is, hogy vegyen részt benne és szánjon rám egy fél órát az interjúkérdések megválaszolására. Meg is kaptam a választ nem sokkal később, hogy sajnos nem ér rá a héten. Visszaírtam, hogy a következő hónapban is alkalmas lenne nekem. Visszaírt, hogy sajnos a jövő hónap sem jó neki. Miért ne, gondoltam. Visszaírtam, hogy részemről a jövő év is alkalmas. Visszaírta, hogy a jövő évben sem ér rá sajnos. Szomorúan, de megértettem az üzenetet. Nem minden történet végződik sikerrel.
Egyéb szakmai előadások
Tartottunk előadást a Rendkívüli halálesetekről, és a Menedzserek Országos Szövetségének tagjai is ellátogattak hozzánk egy kerekasztal-beszélgetésre.
Események, melyre nagy igény volt
Az előző két év tapasztalataira építkezve idén is megszerveztük a legfontosabb eseményeket, mint a K-Faktor, a Tudományos Szenzációk, az Egész Napos Vetélkedő, a Diákszervezeti Vetélkedő, a Fashion Night vagy a Tanári Vetélkedő.
Az egész napos vetélkedő esetén emeltünk a szinten: a 10 kihívásból álló vetélkedő állomásait a szponzorcégeink szervezték. Állomást biztosított a Quaestor, Deloitte, PwC, KPMG, Ernst&Young, Pincebörtön, Nike, ExxonMobil és a Sony is.
Bugovics Adri így emlékszik vissza az első projektjére
“Nagyon izgalmas feladat volt számomra a K-faktor megszervezése. Habár már hetekkel az esemény előtt megkezdtük az előkészületeket, az esemény napján rengeteg spontán döntést kellett hozni, mivel nem minden a terv szerint alakult. Szerencsére a kezdésre minden összeállt és minden és mindenki a helyén volt. A mai napig szép emlék számomra a 2013-as K-faktor napja, aminek a szervezése soràn sok, később is hasznos tapasztalatot gyűjtöttem.”
Kerti Dóra, a Fashion Night főszervező visszaemlékezése
„Ha visszagondolok a 2013-as eseményre, akkor az jut eszembe, hogy mennyire nem volt semmi komoly szervezéssel járó vagy projektvezetéssel kapcsolatos tapasztalatom. Mennyire rettegtem a cold call-októl, vagy a megbeszélésektől, ahova teljesen ismeretlenül mentem el… 😊 Ami így 10 évvel később persze terjesen triviálisnak tűnik, de akkor nagyon ki kellett ugranom a komfortzónámból, hogy divattervezőket keressek és modelleket, és koordináljam a szervezés minden pontját.
Nagyon pozitív emlékem az, hogy tényleg teljesen ismeretlenül csöppentem be a Kari Napok szervezői közé, és mindenki nyitottan és segítőkészen fordult hozzám, és nagyon sokat tanultunk egymástól”
Anekdota a Pincebörtönnel
Ma már a kiszabadulós játékok nagyon elterjedtek az országban, de a világ számos pontján is fellelhető. Ez nem volt így 10 évvel ezelőtt. Akkor még senki nem tudta, hogy micsoda pontosan, vagy egyáltalán miért jó bezárva lenni a szobában és a kijutással próbálkozni. Ha ezt elmesélted valakinek, inkább a MacGyver jutott eszébe az embernek. Aki nem ismerné, itt egy jelenet a sorozatból.
A Pincebörtön csapata az országban az elsők egyike volt a kiszabadulós játékok piacán, és a velük való partnerségnek köszönhetően büszkék voltunk arra, hogy a K-Team 2012-ben az országban az elsők között tesztelte az újonnan elkészült kiszabadulós játékokat top csapatként.
—
Félúton a cikkben ajánlok egy kis motivációt. Ahhoz, hogy a két Kari Napok közötti időszakban ne legyen halott a FB oldalunk, ilyen és ehhez hasonló videókat és cikkeket osztottunk meg. Fogadd szeretettel az Egyetemi lelkesítő beszédet. Nézd meg, nyerj egy kis motivációt, és folytathatod is az anyagot.
—
Kitekintés – Alapértékek bevezetése
Amikor elkezdtük a K-Kari Napok szervezését, nem is gondoltunk arra, hogy mekkora lehetőség számunkra, hogy kipróbáljuk milyen vezetőnek lenni, milyen motiválni másokat, milyen feladatokat delegálni. Ahogy egyre nagyobb lett a rendezvény, egyre nagyobb lett a szervezőcsapat, azaz a K-Team is. Vezetőként folyamatos kihívás volt a szervezőcsapat motivációjának fenntartása.
Akkor olvastam el Tony Hsieh – Delivering Happiness, a path to profits, passion and purpose című könyvét, amely nagy hatással volt rám. A könyvet használva segítségül, három alaptulajdonságot határoztunk meg, ami szerintünk elengedhetetlen volt:
- az alázat,
- a hitelesség,
- a példamutatás.
Eldöntöttük, hogy vezetőként ezeket mindig szem előtt tartjuk és ez alapján fogjuk a csapatot is vezetni.
Úgy gondoltuk, hogy a K-Kari Napok során is előrelépés lenne, ha a csapattal is közös alapértékeket vezetnénk be. Végül az alábbi alapértékekben állapodtunk meg:
- Deliver WOW through the event // Adj át WOW érzést az eseményen keresztül
- Do more with less // Tegyél többet kevesebb (munkával)
- Be creative // Légy kreatív
- Build a positive team // Építs pozitív csapatot
Nem volt elég meghatározni ezeket, hanem képviselni és a cselekedeteinkben tükrözni is kellett. A vezetőnek kell megmutatni, hogy komolyan veszi az alapértékeket, csak így érhettük el, hogy mindenki mástól is elvárhassuk, hogy betartsák, sőt, maguk is aszerint cselekedjenek.
Érdemes gyorsan átfutni a négy pontot.
1) Az első alapérték alatt, beleértve a WOW szócskát, arra gondoltunk, hogy hozzunk össze olyan rendezvényt, amitől mindenkinek leesik az álla.
2) A következő egyértelmű, viszonylag szűkös forrásaink vannak, mind anyagi, mind munkaidő terén, így fontos ezen források megfelelő felhasználása, és a lehető legjobb hatékonyság elérése.
3) A kreativitás célja az volt, hogy nehogy beleragadjunk a hétköznapokba és unalmassá váljon a feladat
4) A pozitív csapat alkotása elengedhetetlen volt, hogy jól érezzük magunkat és a rendezvény is sikeres legyen.
Nagy durranások
Az alapértékeket el is kezdtünk azonnal implementálni. Éreztük, hogy ebben az évben is kell valami nagyot dobbantanunk. Olyan nagyszabású programokkal akartunk előállni, ami az alapértékeinknek megfelel. Azaz „Deliver WOW through the even” – Erre szerveztünk egy külön workshopot, hogy előálljunk olyan programokkal, ami még nem volt, amitől leeshet az álla a célközönségnek.
Amivel változást érünk el és emberek életét tudjuk megváltoztatni. A workshop során több kivitelezhető és jó pár vad ötletünk is született. Amiket megvalósíthatónak láttuk, azokhoz készítettünk projekttervet is.
Megvalósulatlan álmok
Talán a két legmerészebb ötletünk, ami sajnos nem valósult meg:
- „Csúszda Projekt” (a linkre kattintva elérheted a 2013-as projektleírásunkat), ahol az Egyetem Aulájában a második emeletről lehetett volna lecsúszni a földszintre.
- „Extrémsport Verseny” (Projektleírás a linkre kattintva), ahol Red Bull segítségével egy gördeszkarámpát akartunk felépíteni az Aulába. (Mekkora király, nem?)
Anekdota a Gördeszkaversenyről
Milyen kicsi a világ? 2012-ben főszervezőtársammal, Somlyai Lacival Sri Lankára látogattunk el, ahol egy buliban megismerkedtünk a Red Bull nemzetközi régiós igazgatójával, akihez Kelet-Európa is tartozott, közöttük Magyarország.
Ráírtam a projekt kapcsán, és tetszett neki az ötlet. Kérte, hogy küldjünk egy pár oldalas hivatalos leírást, ami alapján el tudja intézni házon belül a projekt megvalósítását. A másik főszervezőtársunk, aki perfect angolból, vállalta, hogy elkészíti az anyagot.
Közben elkezdtünk az egyetemen belül is intézkedni. Nem volt könnyű, de sikerült elintézni, hogy:
- Tűzoltósági Engedély check
- Megvalósíthatósági Engedély check
- Egyetemi Engedély check
Mindeközben a főszervezőtársunk anyaga hétről hétre csak nem készült el. De minden alkalommal megígérte, hogy a jövő héten már mindjárt készen lesz TÉÉÉÉNYLEG. Két hónappal később kértünk gyorsan egy másik embert, aki 1 napon belül elkészítette, és még 1 nap alatt lektorálták is az anyagot. Elküldtük a Red Bullnak. Sajnos közölte, hogy nagyon közeli az áprilisi határidő, így nem vállalják, ha 1-2 hónappal korábban küldtük volna, akkor rendben lett volna.
Akkor megtanultam, hogy a nagyon fontos alappillérekhez mindig kell B terv. Túl későn kapcsoltunk, és így elszalasztottuk az egyik, ha nem a legnagyobb lehetőséget. A következő évben szigorítottak az egyetemi rendezvényeken, így már nem kaptunk egyetemi engedélyt rá.
A megvalósult álmok
És íme, olyan megvalósított új projektek, amelyek kiemelkedtek vagy azóta is kiemelkedő helyet foglalnak a szervezetünk életében.
Középiskolások Versenye
Az első Középiskolás Verseny megszervezése ebben az évben került először meghirdetésre. A K-Kari Napok 1. napján szerveztük meg és 11-13. évfolyamos tanulók részére szólt. A diákoknak logikai, kreativitást igénylő feladatokat kellett megoldani. Elsősorban az intuíció használata állt a középpontban.
Akkor nem tudtuk, de lerakta az alapját valami nagynak… Akkor még gondolni se mertük, hogy 2023-ban a X. Jubileumi Országos Középiskolás Verseny szervezésére fogunk készülni, ahol a 10 év alatt több mint 5000 versenyzőt számláló program a Corvinus Egyetem legnagyobb középiskolás versenyévé vált.
Mentorest
Ebben az évben szerveztük meg először a K-Kari Napok, majd a JÉG nevéhez legszorosabban kapcsolódó eseményünket, a Mentorestet.
Mi az a Mentorest?
10 diáknak volt lehetősége 1-1 párosításban együtt vacsorázni 10 mentorral, kiemelkedő személyiséggel. A jelentkezőket a felsővezetők (vagy a cégük) választotta ki. Pályázni önéletrajzzal, motivációs levéllel és a Mentor által megadott témában megírt pályázattal lehetett.
Az alábbi felsővezetők, az alábbi pályázati címmel vettek részt az eseményen:
Balázs Árpád – PwC Könyvvizsgálati Partner: Fontos-e a cég számára, hogy rendelkezzen CSR stratégiával? /A választ indokold!/
Balogh Imre – volt MKB Bank vezérigazgató-helyettes: Az ideális menedzser? /Milyen alapértékekkel, tulajdonságokkal kell rendelkezzen egy ideális menedzser a válság során? Indokold!/
Fasimon Sándor – MOL vezérigazgató-helyettes: A fekete arany jövője?
Kinzcel Péter – Humán Bioplazma Kft. ügyvezető igazgató: Motiváció, mint vezetői eszköz.
Kurali Zoltán – Deutsche Bank vezérigazgató: Az euró magyarországi bevezetéseinek hatása a magyar bankrendszerre?
Lantos Csaba – KELER Rt. elnök: Kockázatkezelés az egészségbiztosításban?
Pádár Péter – Deloitte Audit Director: A könyvvizsgálat megítélése a magyar piacon?
Tóth Judit – Nemzetközi Bankárképző Zrt. vezérigazgató: A női emancipáció a mai modern vállalatvezetésben?
Tarsoly Csaba – Quaestor elnök-vezérigazgató: A magyar lakossági pénzügyi kultúra fejlesztési lehetőségei?
Zolnai György – Budapest Bank vezérigazgató : A jelen gazdasági helyzetben milyen szabályozói eszközökkel lehet a felelős hitelezést biztosítani?
Anekdota a Mentorestről
Hogyan kezdtünk neki a Mentorest megszervezésének? Honnan jöttek az első mentorok?
Balogh Imre, a Bankárképző Mentorprogramjában lévő mentorom lett végül a Szakdolgozatom konzulense. A témám a Bankvezetők a válság alatt volt, amelynek keretében Imre közbenjárásával készítettem 26 banki felsővezetővel interjút arról, hogyan élték meg a válságot. Ebből abban az évben, 2013-ban, TEDxYouth előadás született.
A kutatáson keresztül ismertem meg Lantos Csabát, Kurali Zoltánt és Zolnai Györgyöt; és így írtam nekik és elfogadták a meghívást. Tóth Juditot a Bankárképző Mentorprogramon keresztül ismertem. Balázs Árpád, Pádár Péter és Tarsoly Csaba a K-Kari Napok céges szponzora volt, Kinczel Péter a szervezőtagunk rokona. Egyedül Fasimon Sándorhoz nem volt közvetlen kapcsolatunk. De gondoltunk egyet, ráírtunk és elfogadta a meghívásunkat.
Miért érdemes a Mentorestre pályázni?
Az elmúlt 10 évben a Covidot leszámítva minden évben megszerveztük a Mentorestet. A jelentkezők száma mentoronként változó, a témától nehézségétől függően kb. 10-30 fő. Ez az első évben se volt másképp. Több embertől is kérdeztük, hogy miért nem jelentkezett?
Azt mondták, hogy mert „biztos előre le vannak játszva a helyek.” Ez az, amikor előre lebeszéled magad a lehetőségről, és így esélyed sincs megnyerni.
Mentorest kávézási felajánlás
“A szerencsédet te magad alakítod.” – Ernest Hemingway
Minden évben 1-1 mentor felajánlja, hogy az összes hozzá beérkező pályázót (egyszerre) elhív egy beszélgetésre, kávézásra. (Ez saját felajánlás, mi nem kérjük őket erre.)
Volt egy kivételes év, amikor ezt 4 mentor is felajánlotta. És volt egy jelentkező, aki megírta mind a 4 mentorhoz a pályázatot. (Akkor még nem volt korlátozás, hány mentorhoz adhatsz le pályázatot. Ha megírod mindegyikhez az 1 oldalas esszét, akkor érvényes a pályázatod.) Egyikhez sem került be, de pont ez a 4 mentor ajánlotta fel, hogy elhívja kávézni az összes jelentkezőt. Így ismerkedhetett meg mind a 4 mentorral. Később korlátoztuk a jelentkezés során, hogy maximum 3 mentorhoz lehet leadni pályázatot.
BIG4 – Special Edition
Ezzel sikerült beírnunk, mégha egy kicsit is, a magyar consulting történelemkönyvekbe magunkat. Ugyanis – a magyar ismereteink és tudásunk szerint – még korábban Magyarországon soha nem fordult elő, hogy a 4 nagy könyvvizsgáló és adótanácsadó cég (Deloitte, EY, KPMG, PwC) közösen támogatott volna egy rendezvényt. (Mert kizárólagos szerződést kötnek.) De az főleg nem fordult elő, hogy annak vezetői, partnerei közösen, egymás mellett ülve tartsanak egy előadást a Corvinus Egyetemen.
De hogyan sikerült összehozni a BIG4 előadást? Hogyan sikerült elérni azt, hogy mind a négy cég támogassa a K-Kari Napokat?
Kitekintés és Üzleti Esettanulmány – BIG4 – K-Kari Napok
- A BIG4 brand fontos volt a Corvinus hallgatói számára, nagy névnek számított, sokan akartak oda menni dolgozni. (Ez szerintem most sem változott.) És ha fontos a hallgatóknak, akkor fontos nekünk is. Ezért kerestük velük a kapcsolatot. Egy projekten gondolkodtunk, ami őket érdekelheti, amitől felcsillanhat a szemük.
- Kellett egy közös cél, ami mind a 4 cégnek fontos. Sokkal fontosabb, mint a saját brandjük. Csak akkor fognak minket támogatni, ha valami magasztosabbat találunk, mint ők maguk. Mi lehet a BIG4 közös célja? Mi más, mint a brand fontossága a Corvinusos hallgatók körében.
- Kitaláltuk, hogy meg fogjuk kérdőíveztetni a hallgatókat a BIG4 brand fontosságáról. Egy kutatást készítünk a Corvinusosok körében. Végiggondoltuk, hogy mi a kérdőívezésnek a kritikus pontja: a megfelelő létszám. Ha csak 50-100 diákkal készítenénk, érdektelen lenne. De hogyan érhetünk el kritikus létszámot? Ezt éreztük, hogy meg kellett oldanunk a BIG4 felkeresése előtt. Felkerestük a K-kar vezetőségét, hogy a K-Kari Napok keretein belül meg akarjuk valósítani ezt a projektet. A támogatás részeként arra kértük a Kar vezetőségét, hogy az órák első 5 percében engedjék meg a kérdőív bevitelét és kitöltetését a diákokkal. Beleegyeztek!
- Itt jött a legizgalmasabb lépés: felkeresni a 4 céget. Emlékszem az első kontaktot a Karrier Expon tettük meg Süveges Marcsival közösen. A „Fake it Until Make it” stratégiát alkalmaztuk, azaz azt mondtuk mind a 4 cégnek, hogy a másik három már beleegyezett a kérdőíveztetésbe és hogy támogatja az eseményt.
- A vicces fordulat az volt benne, hogy végül három cég igent mondott a megkeresésre, egy pedig elzárkózott. Hozzáteszem, ott volt az egyetlen, ahol nem jutottunk el a HR igazgatóig, mert az alatta lévő HR-es blokkolta az ügyet.
- Viszont abban a helyzetben voltunk, hogy már nem kell „Fake it until make it” stratégiát alkalmazni, mert most már tényleg volt 3 támogatónk. Végül írtam a negyedik cégnek, hogy természetesen nem probléma, hogy nem támogatják, az alábbiak szerint fogunk eljárni: megcsináljuk a Corvinus Egyetemen a BIG4 Brand kérdőíveztetést, ahol rárakjuk a 3 cég logóját, és odaírjuk, hogy a 4. meg nem nevezett cég nem támogatta a kezdeményezést.
- Éppen itthon álltam a nappaliban, amikor késő délután érkezett egy hívás. A 4. cég HR igazgatója volt, akihez eljutott a levelem. Bocsánatot kért tőlem a beosztottja nevében, hogy nem tudta felmérni ennek a megkeresésnek a fontosságát, és természetesen ők is szívesen részt vesznek ebben a projektben.
Végül összeállt egy BIG4 projektcsapat, ahol mindegyik cég delegált 1-2 embert, hogy megalkossuk közösen a kérdőívet. Megcsináltuk a kérdőíveztetést, bevittük az anyagokat, és a K-Kari Napok során ennek eredményét egy előadás keretein belül megvitattuk a cégek vezetőinek részvételével.
Itt van még az eredeti felhívás az eseményre:
„Egyedülálló előadással kedveskedünk számotokra, ugyanis a Big4 cégek először fognak az egyetemen közösen a kulisszatitkaikról beszélni. Az előadás címe: Special Edition – Avagy egy könyvvizsgáló és adótanácsadó élete, ahogy Ti gondoljátok és a valóság! A Deloitte, Ernst& Young, KPMG és a PwC a Közgazdaságtudományi Dékáni Hivatallal együttműködve készített egy felmérést, melynek eredményéről és a cégek kulisszatitkairól számolnak be.”
Siker és kudarcok kezelése
Az elmúlt két évben után rádöbbentünk arra, hogy nem helyezünk kellő hangsúlyt a sikerek megünneplésére. Az elején minden apróságot sikernek éltük meg, ezért nem is kellett ezt külön megünnepelni. Maga a megtörténése is egy élmény volt számunkra. Ez 2013-ban kezdett változni, ahogy egyre rutinosabbak lettünk a mindennapi szervezési feladatokban. De ami nekünk rutin volt, az az új tagoknak stressz. Szerintem ezt akkor nem kezeltük a legjobban.
Meg kellett tanulnunk a sikereket megünnepelni. Gondosan figyeltünk arra, hogy egy sikeresen zárult kisebb projekt (például: az Aula díszítése) után a munkában részt vett valamennyi csapattaggal megünnepeljük a sikert.
Amit meg kellett volna tennünk, de nem tettük meg
Minden alkalommal – mégha csak fél percre is -, az esemény fénypontja során, elején, végén – kiemelni azokat, akik beletették idejüket, energiájukat. Nem is kellett volna ferdítenünk, mert mélyen legbelül büszkék voltunk a szervezőcsapatra. De nem tettünk elég hangsúlyt arra, hogy ezt megköszönjük nekik és kiemeljük őket. Persze az esemény vége után ünnepeltünk.
De vezetőként kedves szavakra a legnehezebb időkben van a legnagyobb szükség.
Szervezőcsapat
A főszervezők csapata kiegészült Pomogyi Kristóffal és Katona Klaudiával ebben az évben. Kristóf a 2011-es évben a K-Kari Napok fotóversenyét nyerte meg (igen, azt is szerveztünk, csak nem akartam mindent beleírni az anyagba, mert így is hosszú lett 😊 ), Katona Klaudia pedig a Dékáni Hivatal dolgozójaként (is) segítette munkánkat.
Pomogyi Kristófnak, a K-Kari napok főszervezőjének, és későbbi JÉG alapítójának a visszaemlékezése
“A Kari Napok egy nehezített pályán indult. Kizárólag szakmai rendezvényt csináltunk ingyenesen, amihez az elején senkitől nem kaptunk támogatást. Innen kellett nyerni. Emlékszem, hogy rengeteget agyaltunk, hogyan lesz egyáltalán megtartható, hogyan találunk szponzorokat, hogyan tudjuk támogatásra bírni az egyetemet.
Itt jön el az a pont, amiért megéri csinálni. Éjszakába nyúló ötletelések, tervezés, próbálkozás. Rengeteget tanul az ember a folyamat során. Ott akkor az egész rendezvény sorsa volt a tét, így most visszagondolva remek móka és hatalmas fejlődés volt. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy a szervező csapattal sikerült valami merőben újat megvalósítani. Több része a rendezvénynek a mai napig létezik és már évtizedes múlttal bír, mint például a Mentorest.”
Anekdota Pomogyi Kristóffal
Kristóffal jól együtt tudtunk dolgozni a 2013. évi K-Kari Napok során, ezért úgy döntöttünk, hogy érdemes lenne egy közös vállalkozásba is belefogni. Sok ötletünk volt a limonádéárusítástól kezdve az ingatlanok értékesítéséig. Végül a céginformációs iparágban láttuk meg a lehetőséget. Így alapítottam meg az azóta is működő első cégemet, a Havesz Kft-t. Majd lettem később tulajdonosa a Granum Kft-nek, aztán 2017-ben szintén közösen Kristóffal, megalapítottuk a Cégjelző Kft-t is.
A cégeket sikeresen építettük évekig, az általunk kitalált szolgáltatásnak több mint 10 ezer ügyfele lett, és az MKB Bank is befektetett. Végül 2020-ban én eladtam a tulajdonrészemet, és elmentem Bostonba a Babson College MBA képzésére.
Záróbuli és a koktélkuponok
A K-Kari Napok lezárását követően az egyik szponzorunktól kaptunk 250 koktél kupont, amit a csapattal együtt felhasználhattunk a rendezvény méltó lezárásához. . Tekintve, hogy a szervezőcsapat kb. 15-20 fő volt, végül 3 záróbulit kellett csinálnunk, hogy lefogyjon az összes kupon.
Akkor kértem fel Szabó Mártit, hogy legyen a következő K-Kari Napok főszervezője.
Szabó Márti, a Kari Napok főszervezőjének, és későbbi JÉG alapítójának a visszaemlékezése a felkérésről:
“A K-Kari Napok szervezése után összeült a csapat, hogy megünnepelje a sikeresen megszervezett rendezvényt. Nem sokkal ezelőtt, Katona Klaudia, az egyik főszervező említette, hogy Dezsőék a munka miatt már valószínűleg a következő évben nem lesznek főszervezők, és senki nem tudná helyettesíteni őket a rendezvény megszervezéséhez. Én abban az évben a facebook marketinget vállaltam, illetve a többi projektben vállaltam részfeladatokat, ezt a problémát távolinak éreztem.
Mikor az ünneplésről indultam haza, egy koktéloktól vidám Dezső odajött, hogy elmondja, én leszek jövőre a K-Kari Napok főszervezője. De most nem ér rá, majd megbeszéljük. Ott álltam, hogy MI VAN?
Ahogy Dezső említette, volt egy második és harmadik körös ünneplés is, és képzeljétek, Dezső minden alkalommal ugyanezt eljátszotta. Pár héttel később tényleg szólt, hogy szeretné, ha Klaudia mellett én lennék a következő évben a K-Kari Napok főszervezője, ők hárman pedig mentorként maradnának.
Végül elvállaltam, így én lettem a 2014 és 2015. évi Kari Napok főszervezője. Miért volt jó a stratégiája? Egy olyan introvertált személynek, mint nekem, idő kell egy ilyen feladat elvállalásának feldolgozásához. Mivel háromszor mondta el, hogy következő évben főszervező leszek, de majd beszélünk róla, mert most nem alkalmas, mire tényleg beszéltünk, addigra a NO WAY átalakult arra, hogy végül is jó kihívás lesz.”
Kitekintés Szabó Mártáról, vagyis Farkas Mártáról
Mártit 2011 óta ismertem. Sosem volt az a magamutogató alak, mindig csendben, de sokat dolgozott. Sosem hangsúlyozta ki, hogy mennyi mindent csinál. Ha nem figyelsz oda, akkor észre se veszed a munkáját, csak akkor ha már nincs ott. Először még résztvevőként, aztán szervezőként csatlakozott a K-Teamhez. 2013-ban már projektvezető, 2014-től pedig az esemény főszervezője lett. Alapító tagja volt a Jövőt Építők Generációja Egyesületnek, majd később elnökségi tagja lett. Jelenleg pályázatírással foglalkozik a JÉG-ben, például többek között neki volt köszönhető, hogy a JÉG tagok eljutottak Isztambulba is.
2016-ban, 5 év ismertség után – ez egy külön blogcikket megérne – átfordult valami. Pár évvel később Farkas Mártára változott a neve és megszületett a legfiatalabb JÉG tag, Farkas Alia.
Összefoglaló és Tanulságok
- A siker szó mindenkinek mást jelent. De a nap végén az számít, hogy te belülről sikeresnek érzed-e magad? Lehet, hogy évről évre érdemes a saját sikerdefiníciódat újraalkotni? A nagy célokhoz alkoss apró mérföldköveket, aminek az elérését éld meg sikerrel. Ez az egyik legnagyobb tanulság, a sikerhez való hozzáállás.
- Gondolkodj nagyban és cselekedj úgy. Az volt a 2013-as évünk sikerének alapja, hogy mertünk nagy programokat kigondolni. És honnan tudtuk, hogy meg fogjuk tudni valósítani? Onnan, hogy addig gondolkodtunk, amíg nem találtuk ki az oda vezető utat.
- Kállai Gábor esete volt az egyik legjobb visszajelzés az élettől arra, hogy az élet előbb vagy utóbb meghálálja a belefektetett munkát. Sosem tudhatod, hogy a fiatalkorodban beletett proaktív hozzáállás és energia mikor és hogyan térül meg a jövőben, de hidd el, megéri!
- Érdemes fiatalon nyitott szemmel együtt dolgozni másokkal, mert így alakulhat ki a jövőbeli üzlettársad (vagy éppen feleséged.) Az, akivel most együtt szórakozol, együtt dolgoztok, megbíztok egymásban és segítetek egymásnak, lehet, hogy egy nap téged fog beajánlani az álmaid munkahelyére, együtt fogtok céget alapítani vagy éppen ő fogja a műtőasztalon megmenteni az életed. Egy szervezetben kockázatmentesen tudtok együtt dolgozni, amiből kialakul a bizalom és megismered a másik jellemét. Érdemes időt és energiát belefektetni.
Képek a K-Kari Napok eseményről
—
—
Jegyzetek
A programjaink
- Megszerveztük – újra sikeresen és nagy létszámmal – a K-Kari Napok Futball Kupát, ahol a nyertes Győri ETO stadionlátogatást és meccsnézést kapott. A legjobb játékos, kapus és gólkirály pedig SERIA A meccsjegyet vehetett át. Ebben az évben 40 csapat vett részt rajta, amiről írt az NB1.hu is – sajnos a cikket már törölték.
- Meghirdettük újra a finom illatokat árasztó Főzőversenyt, ahol pazar ételek láttak napvilágot.
- Havelda Zsuzsanna, a felejthetetlen kacajú Dékáni Hivatalvezetővel Kangoozni lehetett a táncteremben
- Regisztrálni lehetett a Quaestor Tőzsdejátékra is, ahol a nyertesek 15 ezer Ft értékű tőzsdei könyvcsomagot kaphattak és egy fél éves fizetett gyakornoki lehetőséget.
- Ahogy a korábbi években is, Kállai Gábort, a Magyar Sakkszövetség szakmai igazgatóját és válogatott kapitányát hívtuk el, hogy játsszon sakk-szimultánt 20 emberrel egyszerre.
Rendkívüli halálesetek
A harmadik szakmai előadást Bakos-Törteli Eszter rendőr főhadnagy, a BRFK V. kerületi Rendőrkapitányság Rendkívüli Haláleseti Osztály nyomozója tartotta. Az előadás során megismerhettük a rendkívüli halálesetekkel kapcsolatos közigazgatási hatósági eljárásokat, a szakértők szerepét a nyomozások során, valamint betekintést nyerhettünk az elmúlt években Budapesten történt legrendkívülibb és legtitokzatosabb halálesetek nyomozásába.
Az előadás során valóságos esetek kerültek feldolgozásra, mert a legkülönösebb történeteket és sorsokat az élet írja.
Menedzserek Országos Szövetsége
A negyedik szakmai előadás egy keretasztal beszélgetés volt, melynek címe Vezetés, bizalom, felelősség. A K-Kari Napok – Menedzserek Országos Szövetsége (MOSZ) közös rendezvényén. Itt kezdtük el kiépíteni a kapcsolatot velük.
K-Faktor
Természetesen megint megrendeztük a K-Faktor nevezetű rendezvényt, amely az egyik, ha nem a legnépszerűbb eseménye volt a korábbi éveknek. A zsűrink ebben is évben Gubik Petra (X-faktor), Markovics Tamás (Barney Stinson és Kenny magyar hangja) és Géczi András (X-faktor) volt.
Konferált: Detrik Szimonetta (hallgató), Kánnai Zoltán Tanár úr
Ebben az évben először átadtuk a szervezést egy projektvezetőnek, Bugovics Adriennek.
Tudományos Szenzációk
A hagyománnyá vált programunk keretében 2013-ban is felkértünk oktatókat, hogy komolytalan témában tartsanak előadást bebizonyítva, hogy a közgazdaságtan mindenhol ott van, még az angliai sünök életében is, ahogy Sugár András professzor az első Kari Napok során levezette. Ezt a szakterületükhöz kapcsolódó bizonyításokkal igazolták. Az előadók és témáik:
Fazakas Gergely (Befektetések és Vállalati Pénzügy) – A Matchboxok gurulásának hatása a gazdaságra
Gajduschek György (Közszolgálati Tanszék) – A kizárólag vertikálisan tagolt szervezetek elmélete. Miért tévesek az ortodox szervezetelméletek?
Egész Napos vetélkedő
A logikai útvesztőkkel, ügyességi játékokkal és kreatív feladatokkal teletűzdelt vetélkedő során 10 versenyszámban mérettették meg magukat a résztvevők
A nyereményhez akadt egy kihívásunk is. Azzal, hogy megnyitottuk a vetélkedőt Gazdálkodástudományi és Társadalomtudományi karos hallgatóknak is, a „Soronkívüli TO-kártya” a Közgazdaságtudományi Karon kevésbé volt vonzó más hallgatóknak.
De sikerült elintéznünk és letárgyalni a másik két karr Tanulmányi Osztályával is, hogy a Soronkívüli TO-kártya ott is elfogadott legyen.
Viszont a játékok esetén is emeltünk a szinten: a 10 kihívásból álló vetélkedő állomásait a szponzorcégeink szervezték. Állomást biztosított a Quaestor, Deloitte, PwC, KPMG, Ernst&Young, Pincebörtön, Nike, ExxonMobil és a Sony is.
Már csak azért megérte résztvenni a versenyen, mert így a diákok találkozhattak a cégekkel és beszélgettek velük a lehetőségekről, állásajánlatokról amellett, hogy a vetélkedőn egy jót szórakozhattak.
Diákszervezeti Vetélkedő
A tavalyi évben a diákszervezeti vetélkedőnek pozitív visszhangja volt a szervezetek között, ezért ebben az évben már nem csak a K-karos szervezeteknek, hanem az összes diákszervezetnek és szakkollégiumnak felajánlottuk a Diákszervezeti Vetélkedőn való részvételt.
A FAKT szervezetet kértük fel társszervezőnek, ahol az Egyetem maximum 15 diákszervezete vehetett részt (jelentkezési sorrendben) 3-3 fős csapatokkal. A tagok logikai képességére és ügyességére volt szükség, hogy kiderüljön, ki fogja elnyerni a Diákszervezeti Vándorkupát. A vetélkedőhöz hasonlóan a cégek itt is vállaltak egy-egy blokkot.
Tanári Vetélkedő
Most már elmondhattuk, hogy nem hagyományteremtő, hanem hagyományőrző jelleggel szerveztük meg a harmadik Tanári Vetélkedőt, ahol a kar szervezeti egységei vehettek részt vidám percekkel átélve szórakoztató és elgondolkodtató, kreativitást igénylő feladatokkal.
Fashion Night
Felkértük Kerti Dórát, hogy a rendezze meg a Chill Out – Fashion Night eseményét. Az eseménynek több célt is kitűztünk, többek között szerettünk volna friss divattervező fiatalokat bemutatni, másrészt lehetőséget akartunk adni Corvinusos diákoknak, hogy jelentkezzenek modellnek és kipróbálják magukat a színpadon.
A Fashion Night keretein belül 90 ruha került bemutatásra olyan divattervező iskolák által, mint a ModArt, Budapesti Divatiskola, Debreceni Művészeti Akadémia és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem.