A JÉG sztori [6. rész] – Jövőt Építők Generációja Alapkövei [2016]

A 2016. év minden értelemben más volt, mint a korábbiak. Hirtelen kitágultak a lehetőségeink. Már nem csak egyetemi keretrendszerben gondolkodtunk. Többek között nemzetközi projektmenedzserünk segítségével nekivágtunk a nemzetközi konferenciák szervezésének és kiépítettük a nemzetközi kapcsolatainkat. 

Tartalomjegyzék

Jövőt Építők Generációja

Nyitottunk a középiskolások felé, elkezdtünk terjeszkedni más egyetemeken is. Kialakítottuk a JÉG vezérelveit és leraktuk az Egyesület szakmai alapjait is. Ebben az évben először az alapítótagok mellett megkezdtük a felvételi rendszerünk meghirdetését a szervezetbe is.

Visszaemlékezés a Felvételiről – Brém Gergő, volt Elnökségi Tagunk így emlékezik a JÉG-be való csatlakozására

„Szokás mondani, hogy minden kezdet nehéz, de nekem épp a JÉG pályafutásom kezdete volt az, ahol ez a tétel megdőlt. Az egész úgy indult, hogy láttam Facebookon hogy van ez az egyesület és Dezső (aki akkor egy nem túl közeli ismerősöm volt) kéri, hogy like-oljam a facebook oldalukat. Kb. 5 percet szántam rá, hogy vajon mi is ez, és jött egy megérzésem, hogy nekem dolgom van ezzel. Ráírtam Dezsőre, hogy érdekelne és szívesen leülnék egy kávéra beszélgetni. Nagyjából egy héten belül ez meg is történt. Kb. 2 hónapra rá már Bulgáriában voltunk egy teljesen finanszírozott nemzetközi konferencián. Nem sokkal később pedig Dezsővel együtt tárgyaltam a Metlife akkori vezérigazgatójával egy Bulgáriában felmerült ötlet finanszírozásáról. Soha előtte és azóta sem éreztem annyira, hogy pont abba a közösségbe kerültem, ahol lenni akarok és hogy bíznak bennem és önzetlenül megkapom azt a támogatást amit korábban soha az iskolarendszerben. Mindig hálás leszek ezért.”

Középiskolások felé való nyitás

Ahhoz, hogy a legjobb tagjaink lehessenek, elkerülhetetlennek láttuk a lépést, hogy nyissunk a középiskolások felé. Már ott szerettük volna felfedezni a legjobbakat. Ezért hoztuk létre a JÉG Attasé képzést.

JÉG Attasé kinevezések a JÉG Középiskolás Képzés keretében

Miért lett JÉG Attasé képzés?

Azért mert különböző kihívásokat alkottunk meg számukra, és ahogy haladtak a kihívásokkal, az első szint elérése után JÉG Attasé, a második szint után JÉG Konzul és végül JÉG Nagykövetté válhattak.

A Siker-projekt és a Cool-pontrendszer

A JÉG Attasé program és a Siker-projekt 2016 márciusában indult el, amelynek célja a Cool-faktor maximalizálása és a Cool-pontrendszer megváltoztatása

Mit jelent a Cool-faktor? Mit jelent a Cool-pontrendszer? 

Íme a 2016-os leírás:

„A középiskolások arra törekednek, hogy minél menőbbek, coolabbak legyenek, tehát tevékenységeikkel szimbolikusan „Cool-pontokat” gyűjtenek. Aki a legmenőbb a középiskolában, az határozza meg a Cool-pontrendszert. Azaz, ha a legmenőbb fiatal cigizik, akkor a cigizés lesz a menő; ha a legmenőbb focizik, akkor a focizás lesz a menő, s így tovább.

A JÉG Attasé célja, hogy vagy ő legyen a legmenőbb a középiskolában, vagy az ő ismerőse legyen a legcoolabb. És ezáltal lehetősége van megváltoztatni a Cool-pontrendszert a saját iskolájában. Azaz az legyen menő, hogy olvasunk, hogy követjük az álmaikat, hogy sikeresek leszünk. Erre alapszik a JÉG Attasé program Siker-projektje, amelyben a fiatalokat különböző kihívásokon és képzéseken keresztül segítjük, hogy menőbbek legyenek már a középiskolában. Egy olyan komplett képzési rendszert alakítunk ki számukra, amely elősegíti a jövőbeli sikeres élet elérését.”

Siker-projekt kihívásai a középiskolások számára

A JÉG középiskolás képzést havonta egy szombati napon tartottuk 10-15 óra között. A kihívások esetén ezek az események egyben határidők is voltak.  

A témái a középiskolás képzésnek: önéletrajzírás, állásinterjú, kapcsolatok az életben, esettanulmányok, vállalkozásépítés, prezentációs technikák

Minden egyes hónapban egy kihívásban való részvétel:

  • Interjú egy sikeres emberrel
  • Elolvasni egy könyvet a siker témakörében
  • JÉG-szakkör létrehozása
  • Videó a sikerről
  • JÉG jótékonysági projekt készítése

Egy JÉG tag számára ezek a kihívások már ismerősen csengenek, ugyanis ebből született meg az InnerTalent programunk.

Dörnyei Bendegúz JÉG tag, a Yale Egyetem diákjának visszaemlékezése a JÉG középiskolás képzésről

“A JÉG Középiskolás Képzés az életre nevelt: megtanította azt, amit az iskola nem. Többek között megtanultuk, hogyan kell prezentálni, mit néznek egy állásinterjún, hogyan kell megírni egy jó CV-t, vagy hogyan tervezzünk előre a pénzügyi függetlenség eléréséhez. A kihívások a komfortzónánkból való kimozdulást segítették, ami a fejlődés első lépése. A JÉG Középiskolás Képzés életem egyik legmeghatározóbb élményét adta. Olyan légkört teremtett, ahol úgy éreztem, nincs lehetetlen. Önbizalmat adott, és egy erős kezdőlökést az önmegvalósítás útján. Amikor a JÉG-re gondolok, eszembe jut a sok fantasztikus ember akivel találkoztam, az életre szóló barátságok, a skillek amiket tanultam, és az élmény, hogy megtaláltam a helyem: a közeget, ahol jól érzem magam, és ahol fejlődni tudok. Szívből ajánlom minden középiskolásnak. Az biztos, hogy gyökeresen megváltoztatta az életem.”

Stenczel Tamás JÉG tag, a Cambdrige-i Egyetem diákjának visszaemlékezése a JÉG középiskolás képzésről

“Néhányan jártak már ezekre a hétvégi előadásokra a középiskolámból, amikor egyikük megkeresett, hogy csatlakozzak mert jó buli, és képviseljük az iskolánkat meg a JÉG szervezetet az iskolánkban.

A középiskolás program számomra értékes új látásmódot adott, megismerhettem ötleteket és általános sikerrel kapcsolatos módszereket amikkel az addigi főleg természettudományra fókuszált tanulmányaim alatt nem találkoztam. Picit úgy tűnt, mintha néhány ember kiválogatta volna a mi korosztályunknak releváns anyagokat egy MBA kurzusból és leadta nekünk érthetően. Ezek megmaradtak hosszú távon, ma is vissza tudok emlékezni az ábrákra amiket Dezső rajzolt a táblára.

Ezzel egyidőben elindultunk a JÉG kihívások sorozatán, ami a nevéhez hűen új kihívások elé állított, mint önéletrajzot írni, jótékonysági projektet kitalálni, és interjúkat készíteni. A legemlékezetesebb számomra egy videó készítése volt, amiben angolul kérdeztünk meg embereket Budapest utcáin hogy mit gondolnak a sikerről, mit jelent nekik a siker.”

Fallmann Bálint, az egyik résztvevője a középiskolás képzésünknek később a JÉG Elnökségi tagjává is vált. Így emlékezik róla:

„Számomra a JÉG középiskolás képzés egyfajta karrierindítóként szolgált. Segített abban, hogy céltudatosabb legyek és fókuszálni tudjam, hogy milyen irányba is menjek tovább, így a kortársaimhoz képest helyzeti előnybe is kerültem. Olyan dolgokat tanulhattunk, amikre iskolai keretek között nem volt lehetőség és amiket a mai napig tudok alkalmazni. A szakmaiságon túl a közösséget emelném még ki, a JÉG hangsúlyt fektetett arra is, hogy a képzések egyfajta csapatépítőként is szolgáljanak és összekovácsoljanak minket, ami szerintem sikeres is volt, hiszen középiskola után többen folytattuk a jeges karrierünket később a „nagy” JÉG-ben is.”

Egy videót a JÉG Középiskolás Képzési Programjáról itt tekinthetsz meg.

Mi lett az eredménye a Középiskolás Képzésnek?

2018-ban a Tanácsadói Testületi Ülésen Dr. Balogh Imre (szlovén bankelnök) Tanácsadói Testületi Tagunk számára tartottunk prezentációt a stratégiáról. Akkor arra a döntésre jutottunk, hogy nonprofit szervezet lévén figyelembe kell vennünk a korlátozott erőforrásainkat. Ebbe nem fér bele, hogy nem a 18-30 éves célcsoportunkra koncentálunk. Ezért végül úgy döntöttünk, hogy megszüntetjük a JÉG középiskolás képzésünket. Viszont nem szerettük volna elengedni teljesen a fiatal, gimnazista tehetségeket, akiket a JÉG Középiskolás Versenyen felfedezünk, ezért megváltoztattuk a jelentkezési feltételeket, az életkort lecsökkentettük 17 évre.  

A szimbolikus Cool-pontrendszer helyett jelenleg egy Discord alapú belsős XP rendszert használunk, amivel mérjük a tagjaink aktivitását és proaktivitását.

Nyitás más egyetemek felé

Ezt az ajándékot az egyik támogatónktól, a CopyGurutól kaptam

Egy tudatos lépés volt számunkra, hogy a Corvinus Egyetem mellett más Egyetemeken is legyen bejegyzett tagszervezetünk. Meg is kezdtük ennek a munkásságát. A Budapesti Műszaki Egyetemen fél évig küzdöttünk, az Eszterházy Károly Egyetemen négy hónapig, a SOTE-n is hónapokig. Az Óbudai Egyetemen viszonylag gyorsan ment, de a Testnevelési Egyetemen nem engedték. 

Visszaemlékezés az Eszterházy Károly Egyetemen (EKE) való bejegyzésről 

Először azt gondolták, hogy MLM szervezet vagyunk, aztán másodszorra, hogy biztosan valamilyen biztosítótársasághoz tartozunk, akik így akarnak új fiatal ügyfeleket szerezni. Majd végül azt a kört is le kellett futtatni, hogy nem politikai szervezet vagyunk, akik politikai aktivitásokat akarnak szervezni az egyetemen.

A JÉG – EKE elnöke, Gergely Dorothy így emlékszik vissza:

“2016-ban hoztuk létre a JÉG-et Egerben, egy olyan szervezetet, amelyhez hasonló még soha nem létezett az egyetemen. Biztosan mondhatom, hogy minden alapítótag számára egy nagyszerű és felejthetetlen időszak volt. Elnöke lehetettem egy igazán inspiráló, kreatív csapatnak, amiért nagyon hálás vagyok. A JÉG-nek rengeteg barátot és élményt köszönhetek.”

Dorothy és csapata munkássága alatt készült el Mr. Zero által Egerben a JÉG Motivációs Fal is.

Egerben is megjelent a JÉG

Visszaemlékezés a Testnevelési Egyetemen való be nem jegyzésről

Itt volt az egyik legaktívabb az elnökünk, mégsem sikerült bejegyzésig eljutni. Ez sajnos nem rajta múlott. Az ottani Hallgatói Önkormányzat teljesen ellenállt, és a végsőkig nem engedélyezte a bejegyzésünket. Hogy miért? A mai napig nem tudjuk. 

Győri Betti, a JÉG – TE (felkért) elnöke, JÉG tag visszaemlékezése

“A sport világa, amire az ember azt gondolná: elfogadóak, nyitottak. Pont a sport iránti tiszteletből kiindulva hittem és bíztam abban, hogy egy lankadatlan lendületű közösséget fogunk létrehozni, hiszen mindenkiben ott a tudásszomj, a fejlődni akarás, amit a mozgás ültetett el.

Ám hosszú hetek teltek el néma csöndben, mind a vezetőség, mind a hallgatók részéről, aminek hatására rá kellett ébredni, hogy tévedtem. Nagyon magasztosan hangzik ez, de végtelen nyitott szívvel álltam hozzá, hogy létrehozzuk a JÉG-TE-t és a nyitott szívem a hónapok alatt bezárt, mert a TE (hallgatói) vezetősége ajtót sem nyitott számunkra. Érdemes zárt ajtókon döngetni, de tudni kell mikor kell abbahagyni, hogy a lehető legkisebb kárt okozzuk mind a kezünkben, mind az ajtóban.

Ezt a kis egyetemi kitérőt leszámítva a JÉG egy közösséget adott nekem, olyan emberek társaságát, ahol mindenki ambiciózus, mindenkiben ott van a tettvágy, ahol mindenki a mának él, mégis a jövőt tartja szem előtt. Hiszen mindenki tisztában van azzal, hogy a jövőn múlik majd az akkori jelen. Az életembe kerültek olyan társak, akikkel nemcsak a közös gondolkodás volt rendszeres, hanem a cél is ugyan az volt.”

Döntés az Egyetemi Szervezetekről

Úgy éreztük összefoglalva, hogy elaprózta az energiánkat az a félév. Egyrészt semmi nem volt ezen a területen egységes: hol diákszervezetnek hívták, hol öntevékeny körnek, hol hallgatói körnek, hol hallgatói csoportosulásnak… És elkezdődtek mindenféle politikai játszmák az adott iskola Hallgatói Önkormányzatával, akik ebben lehetőséget láttak, hogy szívességet kérjünk tőlük és egyéb előnyöket.

Ez nekünk nem hiányzott, mert nem politikai pályára készültünk. Mi a víziónkra és a missziónkra fókuszáltunk, és a politikai csatározásokat nem akartuk belevenni.  

Ekkor döntöttünk úgy, hogy nem külön-külön az adott Egyetemekre és diákszervezetekre koncentrálunk, hanem a JÉG Egyesületére. Az Egyesületre, amely független Egyetemtől, ahol bárki bármilyen egyetemről tag lehet, sőt egyetemi hallgatói jogviszony vagy végzettség sem szükséges a tagsághoz.

Mi ennek az előnye?

  • Megismerhetsz embereket a mérnöktől az orvosig, a közgazdásztól a pszichológusig. Egy páratlan kapcsolatrendszer épül ki a szervezetnek köszönhetően.
  • A sokféle látásmód egyúttal sokféle perspektívát is jelent, amiből sokat lehet tanulni.
  • JÉG tagnak 17-30 éves korosztály jelentkezhet, és tagnak 35 éves korig maradhatsz. Ebből is következik, hogy a JÉG-ben vannak 30 év feletti tapasztalt vezetők és vállalkozók is. Ez fiatalként óriási fejlődési lehetőséget biztosít. 

Brém Gergő, a JÉG korábbi Elnökségi tagjának visszaemlékezése a JÉG tagságáról

„Lelkes JÉG tagként kezdtem, és elnökségi tagként fejeztem be az igazán aktív JÉG pályafutásomat. Az eltelt kb 5 év alatt sok területen volt lehetőségem kipróbálni magam. Többek közt dolgoztam az Innertalent programon, tartottam képzést középiskolásoknak, képviseltem a JÉG-et külföldi és belföldi konferenciákon egyaránt. Segítettem az új tagok integrációját, szerveztünk CSR projekteket és dolgoztam a JÉG hosszú távú stratégiáján.

Életem egyik legmeghatározóbb periódusa volt. Olyan kapcsolatokra tettem szert emberileg és szakmailag egyaránt, ami pótolhatatlan. Sok mindenben fejlődtem, mint a people management, szervezetfejlesztés, nyilvános beszéd, rendszerszerű gondolkodás, stratégiai látásmód. Ugyanakkor arra is volt lehetőségem rájönni miben nem vagyok jó, mi az ami nem én vagyok. Ez utóbbi szerintem legalább annyira fontos mint az erősségeinket ismerni és kihasználni.”

JÉG kutatások és szakmai előadások

Már az elejétől kezdve nagy hangsúlyt helyeztünk a szakmai irányra, ezeket szerettünk volna kutatásokkal is alátámasztani. 

TEDxDanubia

Készítettünk egy kutatást – amiből diplomamunka is született – a siker témakörében. Elkészítettem 32 sikeres emberrel egy 1-1,5 órás mélyinterjút a siker témakörében, valamint középiskolásokat és egyetemistákat kérdőíveztettük meg ezen a területen. A célunk az volt, hogy összehasonlítsuk a fiatalok és a neves vállalkozók, sikeres emberek gondolkodásmódját. Az eredmények néhol egyértelmű, néhol meglepőek voltak. A kutatásban egy TEDxDanubia előadás született Generációk és a siker néven.

Templeton Fellow

A Jr. Templeton Fellow program keretén belül tartottam előadást a CEU-n az alábbi címmel: Mi a közös 678 középiskolásban és a sikerben?

TalentN

A TalentN konferencia-előadás keretén belül meséltem a fent említett kutatás eredményeiről, tapasztalatokról és személyes élményekről. És elsősorban arról, hogy mi a három legfontosabb tényező, amely a fiatalokból hiányzik a siker eléréséhez?

KidExpo

KidExpon készítettünk egy felvételt 4-7 éves fiatalokkal, amelyben a központi téma a siker volt. Arra voltunk többek között kíváncsiak, hogy megünneplik-e a sikert? Fogadjátok ezt a cuki videót szeretettel.

Szekciók létrehozása – Projektalapú munkák

Mivel a JÉG-ben az új tagok rengeteg kreativitást és energiát hoztak a rendszerbe, ezért megnyitottuk előttük a lehetőséget, hogy kiteljesedjenek. Létrehoztuk a szekciókat, amit a szekció vezetője működtetett. A JÉG részéről ennek nem volt semmilyen kötelezettsége, teljesen önszerveződő volt. Annak vezetői döntötték el, hogy hány alkalommal szeretnének találkozni és mennyi energiát szeretnének belerakni.

Amint az igény elapadt, úgy a szekció is megszűnt. Ha lett új igény, akkor újraindult. Ez csak a tagok proaktivitásán múlt.

Itt van pár szekció példának, amik alakult az időszak alatt:

  • HR szekció – ennek köszönhetően született meg az az anyag, ami aztán később a felvételi rendszerünkben a „Welcome package” része lett. Tartalmazta a JÉG víziót, missziót, az alapértékeit és a vezérelveket.
  • Work-Life Balance szekció – ez egy aktuális téma volt a közösségben, akkor sok tagot érdekelt.
  • Folyamatfejlesztés – a csapat célja az volt, hogyan lehet a JÉG folyamatait még hatékonyabbá tenné, és ezáltal a szervezet még sikeresebben működjön
  • Informatika – A sikeres funding és elhagyatott projekt, a Talentfunding fejlesztése
  • Sport – A Kántor Barnabás által vezetett szekció során bekerültünk több médiába is (pl. Nemzeti sport) és készített több interjút és videófelvételt is sportolókkal. Így született meg Imre Gézával, világ és Európa-bajnok, és kétszeres olimpiai ezüstérmes párbajtőrvívóval készült videó is.  

Vezérelvek

Ebben az évben döntöttük el, hogy milyen vezérelveket vezetünk be a JÉG-be.

Mit jelent a vezérelv?

A vezérelvek olyan irányelvek, vagy szabályok gyűjteménye, amelyek meghatározzák a szervezet működésének alapvető elveit. Egyfajta etikai kódex, amely iránymutatást ad az egyén viselkedési normáiban és segíti a megfelelő döntéshozatalt.

Miért vezettünk be vezérelveket?

A vezérelvek bevezetése egy szervezetben számos előnnyel járhat:

  1. Irányítás és stabilitás: A vezérelvek biztosítják, hogy a szervezet minden tagja közös célokra összpontosítson, és egyértelmű irányítást kapjon a feladataik ellátásához. Ez növeli a stabilitást és a hatékonyságot, és csökkenti a konfliktusokat és a bizonytalanságot.
  2. Egységesség: A vezérelvek meghatározzák az egyes területek, az önkéntesek és tagok teendőit és hatáskörét, amelyek egységes működést biztosítanak a szervezetben. Ez segít az eltérő vélemények és megközelítések harmonizálásában, ami hozzájárul a szervezet egységességéhez.
  3. Elkötelezettség: A vezérelvek támogatják a szervezeti értékek és kultúra közös megértését és elfogadását, amely növeli a dolgozók elkötelezettségét a szervezet iránt. Az elkötelezettség javítja a dolgozók motivációját és hozzájárul a munkahelyi elégedettséghez, amely hosszú távon a szervezet stabilitását és hatékonyságát növeli.
  4. Megbízhatóság: Az ilyen vezérelvek bevezetése javítja a szervezet megbízhatóságát a tagok, a partnerek és a külső érdekeltek szemében. Ez javítja az üzleti kapcsolatok minőségét és hozzájárul a szervezet hosszú távú sikeréhez.
  5. Rugalmasság: Bár a vezérelvek meghatározzák a szervezet működését, lehetővé teszik a rugalmas alkalmazkodást az új kihívásokhoz és lehetőségekhez.

Az általunk bevezetett vezérelvek, amikre a szervezet működését építjük, az alábbiak:

1. Csak olyat mondok a másikról, amit ő is tud.

Azaz semmi olyat nem mondunk más embernek a háta mögött, amit előtte már az ő szemébe ne mondtunk volna. Nem tévesztendő össze a „vagy jót vagy semmit elv” használatával. Ha valakiről rossz véleménnyel vagyunk, akkor először az értékrend alapján neki személyesen mondjuk el, ha ezt megtettük, ezt követően mondhatjuk el másnak a véleményünket másról.

2. Véleményemet logikai alapon fogalmazom meg. 

Bármilyen értekezés vagy vita során az érveinket logikai alapon fogalmazzuk meg. Érzelmi vitának nincsen helye a beszélgetésünkben. Azaz az a hozzászólás, hogy „szerintem ez felesleges, értelmetlen” nem állja meg a helyét.  A helyes logikai érvelés: „Én nem értek egyet a véleményeddel, az általad mondottakkal, mert… helyette azt javaslom, hogy…” Ha nincsen javaslatunk helyette, akkor ezt külön kiemeljük, hogy sajnos nem tudunk jobb megoldást, de indítványozzuk, hogy közösen keressünk jobb megoldást, mert szerintünk létezik.

3. Amit megbeszélünk, az úgy van.

Ez a „my word is my bond”, másképpen a „walk the talk” elv. Ha valamit megígérünk, akkor azt kivétel nélkül betartjuk. Ha azt mondjuk, hogy „vállalom, hogy holnapután készen lesz az anyag” vagy „két hét múlva 14:00-kor ott leszek”, akkor hacsaknem valamilyen vismaior eset fordul elő, ott leszünk, és a megbeszéltek szerint járunk el minden körülmény között.

4. Megtisztelem figyelmemmel a másikat.

Amennyiben a másik beszél, vagy véleményt nyilvánít, nem vágunk a szavába, vagy kezdünk el a telefonunkkal foglalkozni, máshova elkalandozni. Megadjuk a figyelmet és a tiszteletet a másiknak. Beleértve akkor is, amikor éppen a projektjét mutatja be.

5. Céljaimat szem előtt tartom, a JÉG közösség érdekét előtérbe helyezem.

Tisztában vagyunk a saját céljainkkal, amit el szeretnénk érni az életünkben. Amennyiben a JÉG közösség érdeke ütközik a saját érdekünkkel, úgy a JÉG közösség érdekét helyezzük előtérbe. Példa: JÉG tárgyalás során kaphatunk 1 db VIP belépőjegyet magunknak, vagy 3 db sima jegyet. Ebben az esetben a 3 db sima jegyet választjuk, mert a közösség érdekét tekintjük fontosabbnak, nem a saját érdekünket.

6. Az etikai normákat betartom.

A mindennapi életemben a JÉG alapértékei szerint élek, az etikai normákra figyelek.

7. Tetteimmel bizonyítom, hogy társaim bízhatnak bennem.

A harmadik alapértékre épülő szempont, melynek lényege, hogy tettekkel bizonyítjuk szavunk a társainknak. És a tetteinknek köszönhetően társaink tudják, hogy bízhatnak bennünk, mert ott vagyunk és segítünk egymásnak.

8. Felelősséget vállalok a tetteimért, nem magyarázkodom.

Bármit is teszek, tudatosan döntök így, minden aktivitásomért felelősséget vállalok. Ha valami nem úgy sikerült, ahogy terveztem, elfogadom, hogy erről én tehetek, én követtem el tervezési hibát, hogy így alakult. Nem fogom külső tényezőkre, nem magyarázkodom az elkövetett hibáimért.

JÉG Corvinus

A 2016-os év sok szempontból mérföldkő volt. Mi, „régi motorosok” már teljesen elszakadtunk az egyetemi szervezet mindennapjaitól, és generációváltás ment végbe annak minden pozitív és negatív hozadékával.

A Kari Napok már JÉG Kari Napok néven futott. A promovideót itt nézheted meg róla.

Ennek keretében pedig egy sikeres rekorddöntési kísérlet is fűződik a nevünkhöz. 

Milyen rekord lett felálítva?

A legnagyobb méretű, Rubik-kockából kirakott, legtöbb Rubik-kockát tartalmazó mozaikkép rekordját 1000 felhasznált kockával.

A Budapesti Corvinus Egyetem akkori rektora és a sikeres rekordkísérlet

Hol és mikor?

A Budapesti Corvinus Egyetemen, 2016. április 13-án délután a JÉG Kari Napok elnevezésű rendezvényen.

További részleteket itt olvashatsz róla a sikeres rekordkísérletről.

A Rektor Úr gratulál, hogy a JÉG Kari Napokon teret adtunk a sikeres rekordkísérlet megszervezésére

JÉG Kari Napok

A JÉG Kari Napokról részletes beszámolót a cikk alján a jegyzeteknél találhatsz. A leírást Tóth Gábornak, az akkori főszervezőnek köszönhetjük. Az esemény aftermovieja itt érhető el.

JÉG tag kérdezte – A Kari Napokra még a mai napig emlékeznek, pedig már 5 éve nem lett megszervezve. Mi lehet annak a sikere?

A Kari Napok sikere nehezen fogalmazható meg egy-egy gondolatban. Az innovatív szemléletünk, a sok új program, az ötletes marketinghúzások, a szívét-lelkét beleadó csapat, és még sorolhatnám. De talán ami a legfontosabb, az az, hogy WOW élményt okoztunk a résztvevőknek. És ehhez a WOW élményhez érzelmek kötődnek, amire mindig szívesen emlékszik vissza az ember. Ezek összeadva adták ki azt, hogy még 2023-ban is beszédtéma a Kari Napok.

Cooling Night megszületése

2016-ban szerveztük meg először a Cooling Night eseményünket, amely a mai napig megrendezésre kerül egy covidnyi kihagyással.

Mit jelent a Cooling Night?

A havonta megrendezett esemény során egy-egy neves, az iparágában elismert vállalkozót, sportolót, művészt hívunk meg, aki bemutatja az életét a gyerekkorától kezdve. Többek között kitér arra, hogy:

  • Honnan származik? Milyen gyermekkora volt?
  • Milyen sikerei voltak az élete során? Mit gondol, minek köszönheti?
  • Milyen kudarcai voltak az élete során? Mit tanult belőle?
  • Milyen tanácsai vannak a fiatalok számára?

Ez a programunk a tagjaink egyik kedvenc, kiemelt programja. Annak is köszönhető, hogy a sikeres emberek barátságos környezetben fogadnak minket. Az események nem sajtónyilvánosak, nem készül felvétel. Kötetlenül, szabadosan oszthatják meg élményeiket és tanulságaikat. Az előadások alatt – sokszor a kérdéseknek köszönhetően – az önreflexió során hihetetlen anekdoták, és változatos történetek bukkannak elő, amik életre szóló tanulságokat tartalmaznak a fiatalok számára.

A Cooling Night rendezvényre magyar példaértékű embereket hívunk el, és magyar nyelven történik a kommunikáció. Ettől egyszer-egyszer eltérünk. Ilyen volt egy különleges vendégünk: Edward Marram

Edward Marramtól több fantasztikus történetet lehet megosztani, íme pár:

  • A Geo-Centers Inc. volt a cége, amit 2005-ben értékesített többszáz millió dollárért. A céget az Inc. Magazine kétszer is beválasztotta a leggyorsabban növekvő amerikai cégek közé.
  • Atomkutató, többek között az egyike volt azoknak a tudósoknak, akik ott voltak a Three Mile Island balesetnél és segítettek a hatástalanításban.

Ilyen és ehhez hasonló különleges vendégeink voltak az elmúlt időszak során. 

Mózes Gergely, a JÉG korábbi elnökségi tagjának visszaemlékezése

“2017 környékén kitaláltam, hogy fiatalokkal és oktatással szeretnék foglalkozni. Ezért úgy döntöttem, hogy elvégzek egy tréner tanfolyamot. A sikeres tréneri vizsga után hivatalosak voltunk egy vacsorával összekötött előadásra. Ezen az eseményen kiállítóként jelen volt a JÉG. Oda is mentem a standhoz, ahol Somlyai Lászlóval azonnal megtaláltuk a közös hangot és összekötött Brém Gergővel, aki elhívott egy JÉG Cooling Night eseményre. Már ezen az első eseményen éreztem, hogy jó helyen vagyok. Azonnal elkapott a JÉG vibe! Elkezdtem mondani az ötleteimet, amiket szeretnék megvalósítani. Sokan úgy csatlakoznak egy szervezethez/céghez, hogy várják mi fog történni. Én sosem tudtam így működni. Mindig is a proaktívitás és a cselekvés híve voltam. Ezt látta rajtam Farkas Dezső és Brém Gergő is. Bemutatták nekem az JÉG InnerTalent ötletét. Nagyon megtetszett és szerettem volna a része lenni. Nem sokkal később az InnerTalent projekt vezetője lettem. 

Egyik nap felhívtam Dezsőt és mondtam neki, hogy nagyszerű a JÉG és nagyon sajnálom, hogy ennyire kevesen ismerik a szervezetet. Nagyon tetszik az InnerTalent projekt, de szeretnék többet tenni és többet fejlődni. Dezső egy 1 – 1,5 órás telefonos beszélgetés után felajánlotta a marketing vezetői pozíciót. (Ekkor kezdtem el vállalkozóként online marketing kivitelezéssel foglalkozni.) Marketing csapat akkor nem volt a JÉG-ben. Így nulláról kezdtem el építeni a marketing csapatot. A legfényesebb időszakban 18 emberből állt a JÉG marketing csapata.

Hálás vagyok Dezsőnek és Gergőnek, hogy támogattak az ötleteimben (bármennyire is őrültségnek tűntek néha 😀 ) és megadták nekem a lehetőséget a fejlődésre. Csodálatos érzés olyan közösségben lenni, ahol az emberek mélyen elkötelezettek a fejlődés és az értékteremtés mellett.”

Nemzetközi vonal és eredmények

Ebben az évben az Egyesületnek köszönhetően kitágultak a lehetőségek, és elkezdtünk nemzetközi kapcsolatokat is kiépíteni. Partnerséget kötöttünk más országokból lévő aktív nonprofit szervezetekkel, akiknek hasonló volt a célja, mint nekünk.

YouthProAktiv

Így kerültünk kapcsolatba a Belgiumban bejegyzett YouthProAktiv szervezettel, ahol meghívást kaptunk Brüsszelbe, hogy véleményezzük a Second Chance Policyt. Velem még 2 Elnökségi tag kollégám: Somlyai László és Koós Attila vett részt.

Mit jelent a Second Chance Policy?

A Second Chance Policy, vagy talán ahogy a legjobban lehet fordítani „Második Esély Irányelv” arra vonatkozik, hogy Magyarországon, – de ez igaz az európai országok nagy részére is,-  ha a vállalkozásod csődbe ment, akkor te meg vagy bélyegezve, bukott vállalkozó vagy. Mintha egy stigma lenne. A Second Chance Policy célja az volt, hogy az európai vezetőknél ennek a fontosságát hangsúlyozza 

Az irányelv, amit megfogalmaztunk, végül az Európai Parlamentben került felolvasásra (a JÉG két változtatást is indítványozott az anyagban, ami elfogadásra került).

Anekdota Leslie Charm-al

A Babson College kapcsán lehetőségem volt Leslie Charmmal egy beszélgetést folytatni. Büszkén meséltem neki a „Second Chance Policy”-ról. Mi benne voltunk, hozzászóltunk.

Ő annyit válaszolt, hogy „Látod Dezső, ez a baj. Második esély? Ebben a kifejezésben már benne van az, hogy meg voltál bélyegezve az első alkalommal. Az egész gondolkodásmód rossz. Ezt gyökerestől kell megváltoztatni, nem második esélyről kell beszélni.

Igazat adtam neki.

Az első nemzetközi konferencia megszervezése

Ebben az évben a munka gyümölcse beérett Shirinnel. Megszerveztük az első nemzetközi konferenciánkat „Legends of Tomorrow” néven Bulgáriában október 13-20 között. Az egyhetes képzésen 4 ország – Bulgária, Lengyelország, Magyarország és Törökország – 32 résztvevővel képviselte magát.

Brém Gergő, volt Elnökségi Tagunk visszaemlékezése – Mi volt a legjobb emléked a JÉG-hez kötődően?

„Erre lehetetlen válaszolni, mert annyi minden történt, hogy néhány oldal kellene hozzá. De ha egyet kellene választanom az a Bulgáriai konferencia volt. Akkoriban voltak gondjaim az önkifejezéssel, pláne angolul és emlékszem mennyire tartottam az egésztől az indulás előtti napokban. A tagokat sem igazán ismertem. Ez akkor egy abszolút komfortzónán kívüli dolog volt. Aztán a konferencián tapasztaltak minden félelmemet eloszlatták. Láttam, hogy mennyire befogadó, támogató és szakmailag profi a közeg ahová kerültem, mégis pillanatra sem éreztem, hogy kilógnék a sorból. Akkor éreztem meg igazán először, hogy milyen ereje van egy megfelelő közösségnek.”

Az első általunk szervezett nemzetközi konferencia magyar csapata

Az InnerTalent program

A 2016-os évben kezdett először körvonalazódni az InnerTalent szakmai programunk.

Hogyan született meg az InnerTalent?

Az InnerTalent programunknak két alapkövét tettük le ebben az évben:

  1. A fent említett JÉG Középiskolás Képzés és az ott megalkotott kihívások alapját képezték a későbbi InnerTalent kihívásoknak
  2. Brém Gergő (később a JÉG Elnökségi Tag) „Célok” projektje, amit az első nemzetközi konferenciánkon, Bulgáriában dolgozott ki. A konferencián minden résztvevőnek elő kellett állni egy vállalkozói ötlettel. Gergő egy olyan platformot álmodott meg, amelyben a tagjai különböző célokat tűznek ki maguk számára, és tudják teljesíteni.  

Miután hazaértünk Bulgáriából, úgy döntöttünk közösen, hogy összegyúrjuk a két projektet, és létrehozunk egy platformot, amely tartalmazza a célokat, kihívásokat a fiatalok számára.

Nem sokkal később ebből született meg az a 10 kihívásos oktatási keretrendszer, amely apróbb változtatásokkal jelenleg a JÉG alapprogramját alkotja.

jég diploma
JÉG Közgyűlésen elfogadásra került az InnerTalent program

InnerTalent – egy ötlet hosszú távú megvalósítása

2016-ban mutattam be az InnerTalent programot a nemzetközi projektmenedzserünknek, akivel elkezdtük a közös pályázatot megírni. A szépen, több mint 100 oldalon kidolgozott anyagot végül 2018-ban adtuk le sikeresen. Az egyik oka, hogy ennyi időbe telt az volt, hogy ehhez kellett találnom egy másik nemzetiközi partnert is, akinek megfelelő referenciája van a kontinenseken átnyúló projektek megvalósításában. Az egyik brüsszeli konferencián ismerkedtem meg Simonával, aki éppen egy ilyen litván szervezetet vezetett. Meg is állapodtunk, és vele közösen konzorciumban adtuk le a pályázatot.

2020-ban sikerült megnyernünk a pályázatot 6 ország részvételével: Magyarország, Litvánia, Bulgária, Kambodzsa, Sri Lanka és Vietnám. Végül a Covid miatt a megvalósításon kellett két évet halasztani.

Miről szólt az InnerTalent Nemzetközi Projekt?

Arról szólt, hogy az InnerTalent oktatási keretrendszert, amit megálmodtunk és meg is valósítottunk Magyarországon, terjesszük és vezessük be más országokban is. Ehhez kerestünk az adott országokban nonprofit szervezeteket, akik segítettek az adott ország implementálásában.

És végül 2022. áprilisában így jutottak el a JÉG tagjai Sri Lankára. Erről Mózes Gergely ügyvezetőnk az alábbi videóban számolt be. Ősszel Vietnámban mutattuk be az oktatási programunkat, 2023. tavaszán pedig így mehettek el a JÉG tagjai Kambodzsába segíteni.

Ez egy különleges érzés számomra. Megálmodni egy oktatási keretrendszert, és tudni azt, hogy más országokban is hozzájárul a fiatalok fejlődéséhez és fejlesztéséhez fantasztikus érzés. Olyan dolog, ami miatt az ember megelégedettséggel fekszik le aludni, mert úgy érzi, hogy mégha egy picit is, de jobbá tette a világot. 

Érdekességek a JÉG életéből

  • A Jövőt Építők Generációja Egyesületet a NIOK Alapítvány beválasztotta a Legígéretesebb új szervezetek közé 2017-ben.
  • Az „Év Fiatal Vezetője” választáson második helyezést értem el non-profit kategóriában a JÉG-nek köszönhetően
  • 2018-ban megírtam egy cikket a „Mi a legnagyobb probléma a fiatalokkal a munkahelyen” a HR portál oldalán, ami sok HR igazgatóhoz eljutott. A cikkben kifejtettem az AVF szindrómát, azaz az Azonnal Visszajelzés Függőség szindrómát. ez még jóval a Detox táborok megjelenése előtt volt. Ezt szívből ajánlom minden fiatalnak elolvasásra. 

Mit tartasz a legnagyobb sikernek a JÉG életében?

A legnagyobb sikernek a JÉG és a Kari Napok életében azt tartom, hogy az eddig közel 12 éves működésünk alatt számtalan fiatal fejlődött ennek köszönhetően. Az egyik fő motivációm mindig az volt, hogy jobbá tegyük az emberek életét, segítsük a feljődését, olyan esélyeket biztosítsunk nekik, amire egyébként nem lenne lehetőségük. Pozitív irányba mozdítsuk el őket.

Akkor élem meg a legnagyobb sikereket a JÉG-ben, ha hallom a fiatalok elégedett visszajelzéseit, hogy mennyit adott nekik a JÉG és mennyit fejlődtek ezáltal. Ezért éri meg működtetni a szervezetet. 

JÉG - Jövőt Építők Generációja Felvételi

Összefoglalás

  1. A vezérelvek bevezetése keretet ad a működésre, amelyre alapozhatod a szervezeti kulturád. De csak akkor lesznek érvényesek, ha Te magad is betartod!
  2. Érdemes zárt ajtókon döngetni, de tudni kell mikor kell abbahagyni, hogy a lehető legkisebb kárt okozzuk mind a kezünkben, mind az ajtóban.
  3. Foglalkozz azzal is, hogy miben nem vagy jó, mi az ami nem te vagy. Ennek a felismerése legalább annyira fontos, mint ismerni és kihasználni az erősségeinket.

Köszönöm szépen, hogy elolvastad a 2011-16 évek cikkeit, összefoglalóját. Remélem, hogy ezáltal megfelelő betekintést kaptál a Jövőt Építők Generációja születésének körülményeire. Arra, hogy miért gondolom azt, hogy a JÉG tagok vérében van az innováció és a proaktivitás. A jövőben is kitartóan fogunk dolgozni azon, hogy minél több fiatalnak adjuk lehetőséget a fejlődésre és építsük a jövőt!

JÉG - Jövőt Építők Generációja Támogatás

Végezetül az alábbi kérdésre szeretnék válaszolni, mert ezt sokszor kapom meg konferenciák és interjút során.

Mit üzensz a fiataloknak?

Hogy legyetek Huskyk és ne Galambok!

Egy emberre jellemző viselkedés erősen tudja befolyásolni a környezetének viselkedését is. Egy cégben, szervezetben tagjainak viselkedése meghatározza a szervezeti kultúrát is. 

Az emberre jellemző viselkedést két részre osztom a példámban: Huskyk és Galambok.

Mi jellemző egy Huskyra?

  • Keresi a lehetőségeket folyamatosan
  • Ha éppen elfogy a munkája, akkor szól a vezetőjének, hogy szeretne új kihívást, amiben tudna fejlődni
  • Aktívan kér visszajelzést
  • A kritikát építő jelleggel fogadja
  • Előáll saját ötletekkel
  • A probléma lehetőség, a kudarc tanulási tapasztalat
  • Határidő előtt teljesít
  • A teljesítményét nem letudja, hanem beleteszi az energiát, a szakmai munkához utánajár videókkal, cikkekkel, hogy minél jobbat hozzon ki magából

Végül a Husky kategóriából lesznek az “A-player” emberek, akikkel szívesen dolgozol együtt, mert érzed vele a flowt. Ugye Te Husky/”A-player” vagy?

Mit jelent az A-player pontosan? Steve Jobs – Az elveszett interjú anyagában 37:15-től látható.

Mi jellemző egy galambra?

  • Várja, hogy a sültgalamb a szájába repüljön
  • Magától nem kezdeményez, arra vár, hogy megmondják, mit kell csinálni
  • Szüksége van arra, hogy valaki folyamatosan noszogassa
  • Gyakran motiváció vesztett
  • Neki ez munka, nem kihívás
  • Gyakran csak letudja a kihívásokat, hogy ne „basztassák”, hagyják már békén
  • Határidővel szinte mindig csúszik
  • Ha a teljesítményét kritizálják, megsértődik
  • Ha nem ad neki senki sem feladatot, akkor akár hónapokra eltűnik
  • Ha megkérdezed tőle, miért nem aktív, akkor a szervezetet okolja vagy külső körülménnyel indokol
  • Mindenre van válasza: „kifogás-ezermester”

Végül a Galamb kategóriából lesznek a “B-player” emberek, akikkel nem szívesen dolgoznál együtt, mert inkább a rendszer haszonélvezői. A vele való munka után úgy érzed, hogy leszívta az energiádat. Ugye Te nem vagy Galamb/B-player?

Összefoglalva: Legyetek Huskyk és ne Galambok! Te is inkább “A-player”-rel dolgoznál együtt, nem? Akkor ha te “B-player”-ként viselkedsz, miért lepődsz meg, ha a Huskyk nem akarnak együtt dolgozni veled?

Wolf mindset feliratkozó link

Jegyzetek

Rövid beszámoló a JÉG Kari Napok eseményről Tóth Gábor, az akkor főszervezőnek köszönhetően

A tanév egyik fontos célkitűzése volt, hogy az addig informálisan létező JÉG Corvinus szervezetet formálisan is bejegyeztessük, akkreditált diákszervezetként működtessük tovább. A tanév végére ez meg is történt. A JÉG – Corvinus diákszervezetünk jelenleg is létezik, egy nagy  létszámú szervezet a Corvinus Egyetemen, a legmagasabb „A” minősítésű szakmai besorolással.

Évközben is voltak előadásaink, például az őszi félévben Mocsai Lajost, a magyar kézilabda-válogatott korábbi szövetségi kapitányát, a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem akkori rektorát láttuk vendégül. Előadásában a motiváció jelentőségéről beszélt a hallgatóknak.

A Kari Napok már JÉG Kari Napok néven futott

Az áprilisi esemény a Focikupával indult. Ezzel párhuzamosan a Magyar Világpolgárok Egyesülete szervezett konferenciát „Magyarok a Világban, bennünk a világ, magyarokban” címmel. A nap az aulában tartott divatbemutatóval zárult.

A második nap a szakma és szórakozás jegyében telt. Itt egyik fű célkitűzésünk az volt, hogy olyan előadásokat hozzunk a hallgatóknak, amik segíthetnek karrierjük beindításában. Ennek jegyében a KPMG részéről Toldi Gábor, Social Talent Partner számolt be az aktuális munkaerőpiaci trendekről, majd Csonka Csilla, az ExxonMobil recruitment advisora osztott meg tippeket a hallgatósággal azzal kapcsolatban, hogyan lehet a legfelkészültebben a munkaerőpiacra lépni.

A délután folyamán a Közgazdaságtudományi Karral együttműködésben Szelényi Iván, a Yale Egyetem professzora tartott előadást a társadalmi egyenlőtlenségekről és járadékvadászatról.

Az előadások alatt az aula számos kikapcsolódási lehetőséget biztosított: többek között rodeóbika, lasertag, darts szórakoztatta az egyetemi polgárokat. Az este folyamán pedig a Kinizsi Kollégiumban az első Match|IT bajnokságot szerveztük meg: a foci első félideje a valóságban zajlott, a második pedig játékkonzolon, a két eredményt összeadva alakult ki a végeredmény.

Mentorest

Kedd este a Mentoresté volt, ezúttal a Symbol Budapest biztosította a helyszínt. 2016-ban is előkelő mentorok közül lehetett válogatni:

  • Bíró Ferenc – EY FIDS üzletágért felelős partner
  • Jánosi Sándor – GE Global Operations, Europe HRM
  • Keszei Balázs – Coca-Cola HBC országos supply chain services igazgató
  • Michele Orzan – EuCham elnök
  • Molnár Csilla – Halott Pénz menedzser
  • Oltea Alexandra Ceraceanu – Coca-Cola HBC HR igazgató
  • Palotai Dániel – MNB vezető közgazdász, Gazdaságtudományi és kiemelt ügyekért felelős ügyvezető igazgató
  • Pósfai Gábor – Decathlon ügyvezető igazgató
  • Schenk Tamás – OTP Stratégiai, Tervezési és Controlling Igazgatóság ügyvezető igazgató
  • Simonyi Tamás – KPMG szenior igazgató

Anekdota a Mentorestről – Tóth Gábor

“Apró személyes kapcsolódás, hogy az este folyamán Palotai Dániellel beszélgettem röviden. Akkor még nem tudtam, hogy pár hónap múlva az MNB által gondozott jegybanki elemző specializáció hallgatója leszek a közgazdasági elemző mesterszakon, arról pedig végképp nem volt fogalmam, hogy 2017 nyarán, mikor jelentkeztem az MNB-be, nála fogok interjúzni, és a következő években vele és tágabb értelemben vett csapatával dolgozhatok.”

A harmadik nap folyamán a már megszokott diákvetélkedőn vehettek részt a hallgatók, ahol több támogató is képviseltette magát. Ezzel egyidőben a Kinizsiben röplabda kupa zajlott. A délután folyamán Kalocsa Adriána, a Vodafone resourcing and employer branding senior managere hangsúlyozta a self-branding fontosságát, és segített a résztvevők LinkedIn-profiljának megfelelő kialakításában is. Őt követte Galántai György, a Coca-Cola HBC értékesítési igazgatója, aki részletesen mesélt róla, hogyan értékesítik az ikonikus üdítőitalt Magyarországon, mire figyelnek, milyen trükköket alkalmaznak.

A nap nagy durranása Kiss Ádám volt, aki a saját stand-up karrierjének felépítéséről, mindennapjairól osztott meg részleteket a közönséggel – természetesen humorral vastagon nyakon öntve.

Tóth Gábor Kiss Ádámmal a JÉG előadása után a C nagyelőadóban

Ahogy az lenni szokott, az utolsó nap délelőttje a középiskolás verseny döntőjével telt – kis izgalmakkal fűszerezve, mivel a zsűri kommunikációs zavarok miatt nem lett idejében kiértesítve, így a megelőző este kellett összerántani egy teljesen új zsűrit.

Tanulság: nincs lehetetlen, csak tehetetlen – szinte már tiszteletbeli tűzoltók is lehetnének a szervezők, annyi ad-hoc krízist kellett megoldani.

Délután a Rajk Szakkollégiummal közös szervezésben Zsoldos István, a MOL vezető közgazdásza volt a vendégünk, aki a világgazdaságot meghatározó trendekről, mint egyenlőtlenség, technológiai haladás, adott elő. Őt követte Farkas Kristóf, a Loxon HR vezetője, aki a magyar startup történetébe avatta be az érdeklődőket. Ezzel párhuzamosan az aulában pedig ismét Teqball-bajnokság zajlott a Coca-Cola támogatásával.

 

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Farkas Dezső
Farkas Dezső
Farkas Dezső az F.W. Olin Graduate School of Business, Babson College MBA hallgatója, a Jövőt Építők Generációja Egyesület elnöke, valamint a Global Shapers Budapest Hub Alumni vezetője. Beválasztották az 50 tehetséges magyar fiatal közé. Templeton Fellow. Két TEDx előadás fűződik a nevéhez. Az ASEF Young Leaders Summit kiválasztottja Luxemburgban, valamint a Youth Leaders Forum alumnija.

Felkapott cikkek

Hasonló cikkek
Dezso Farkas

A JÉG sztori [5. rész] – Jövőt Építők Generációja Egyesület alapítása [2015]

A 2015. év több érdekességet is tartogatott számunkra. Ebben...

A JÉG sztori [4. rész] – K-Kari Napok [2014]

A korábbi év sok szempontból pozitív és tanulságos volt...

A JÉG sztori [3. rész] – K-Kari Napok [2013]

Egy év eltelt. Nagyon sok tapasztalatot szereztünk. A sok...

A JÉG sztori [2. rész] – K-Kari Napok [2012]

Az első évünk az alkotásról, a kreativitásról és a...