Magyarországon évente közel 30 ezer cég alakul. Az ország nagysága és a magyar nyelv sajátosságai miatt a piac mérete korlátolt, mégis elengedhetetlen az online marketing használata. Egy vállalkozás elkezdése után azon kapod magad, hogy tucatszámra vannak versenytársaid, akik ugyanazt akarják elérni. Növelni a cégük árbevételét. Ha Te is az egyike vagy ezeknek a cégeknek, akkor nagy az esély rá, hogy olyan stratégiák után kutatsz, amik segítségével üzletfeleid előtt tudsz járni.

A sors útjai kifürkészhetetlenek. Az, hogy a jövő mit tartogat számodra, senki sem tudja. Viszont egy dologban biztos vagyok: nem akarsz abban a 80%-ban lenni, akinek a cége az első 18 hónapban tönkre megy.

Hogy jön ide az online marketing?

Elárulom neked. Azok az évek, amikor megtehetted, hogy az internetet hanyagolod, elmúltak. Nehéz ma már olyan iparágat választani, ahol az internet nem játszik nagy szerepet.

Egy online marketing stratégia felállítása már elengedhetetlen a vállalkozásod számára. De sok cég nem teheti meg, hogy online marketingügynökséget fogad fel, aki elvégzi a munkát helyette.

Ezért szedtem össze neked 12 olyan weboldalt, amely segíti a munkád. Ezek segítségével növelni tudod a céged bevételét!

1. Google Alerts

Google Alerts

A Google Értesítő segítségével hozzáadhatod a figyelési listádhoz a számodra legfontosabb kulcsszavakat vagy a céged nevét, és ha érdekes vagy új tartalmak jelennek meg interneten, elsőkézből értesülsz róla. Bármikor, ha neten megjelenik, kapsz róla emailt! Nagyon hasznos szolgáltatás.

Ára: ingyenes

2. Facebook Page Insights

Facebook Business InsightsBárki, akinek van facebook oldala, a Facebook Page Insights használata elengedhetetlen! Betekintést nyújt a függöny mögé és segít megérteni a követőid viselkedését, ami a Facebook világán kívül is nagyon értékes.

Ára: ingyenes

3. Facebook Audience Insights

Audience Insights

Hasonlóan az előbbihez, szintén egy Facebook online marketing eszköz. Viszont ellentétben vele, nem a saját látogatóidra fókuszál, hanem különböző információkat nyerhetsz ki átlagos felhasználókról. Pl. a magyarországi felhasználók esetén melyek a legnépszerűbb oldalkedvelések. Szűkítheted területre, életkorra, nemre, érdeklődési körre. Megtudhatod a saját településeden lévő facebook felhasználók szokásait. Keress rá az átlagos vásárlóidra, hogy jobban megértsd őket.

Ára: ingyenes

4. Qzzr

QzzrKvíz összerakására alkalmas oldal, amivel nagyon érthetően és szimplán lehet kérdőíveket szerkeszteni. Egyszerű és látványos! Ha szükséged van egy jó landing page-re vagy egy weboldalra, amely hozza neked az érdeklődőket, akkor ez egy kiváló választás.

Ára: 9.000 Ft/hó az alapcsomag, 350.000 Ft/hó a nagyvállalkozások számára

5. Google PageSpeed Insights

Google PageSpeedAz oldal betöltésének ideje az egyik legkritikusabb pontja annak, hogy hányan pattannak vissza az oldaladról. Ennek az eszköznek köszönhetően meg tudod nézni, hogy mobilon és asztali gépen milyen gyors a weboldalad. Nem utolsósorban, sok ajánlást tesz, mit kell kijavítanod ahhoz, hogy még gyorsabb legyen weboldalad!

Ára: ingyenes

6. Ahrefs

Ahrefs

Az Ahrefs ellenőrzi, hogy milyen más linkek mutatnak a weboldaladra. Az adatbázisában nem kevesebb, mint 16 trillió link található. Ennek köszönhetően meg tudod nézni a versenytársaid oldalait is. Így készíthetsz listát, kutatást arról, hogy kiket érdemes megkeresni. A linképítés a keresőoptimalizálásban kiemelt jelentőséggel bír. Ne felejtsd, minél több link mutat a weboldaladra, annál jobb besorolást kapsz a Google találati oldalán.

Ára: 7 napos kipróbálás 2.500 Ft, 35.000 Ft/hó

7. Instagram és Youtube sztárok

Influencerkereső

Az oldalon megismerheted az Insta és a Youtube Magyarországon legismertebb sztárjait, azok követőszámait. Egyre több cég gondolkodik el azon, hogy a termékét influencereken keresztül reklámozza. Hogy egy véleményvezér megéri-e? Mennyit fizess neki? Nehéz megmondani. Ebben az irányban akkor érdemes elindulnod, ha elsősorban a fiatalokat célzod meg valamilyen termékkel.

8. Google Analytics

Google AnalyticsEnnek a terméknek a digitális marketing stratégiád alapfegyverének kell lennie. Mindössze pár percet vesz igénybe az informatikusnak, hogy hozzáadja a követőkódot a weboldaladhoz, amely minden egyes látogatódat követi. Megtudhatod, hogy hányan érkeznek havonta a weboldaladra, ebből mennyi organikus keresés, fizetett hirdetés, mennyi érkezett mobilról, tabletről, asztali gépről, mennyi közösségi médiáról. Megismerheted a legjobban teljesítő aloldalaidat, megtudhatod többek között azt is, hogy milyen országból/régióból találták meg a weboldaladat. Annyi hasznos információval lát el, befolyásolva online marketing stratégiád, hogy nem lenne elég hely felsorolni.

Ára: ingyenes

9. Google Trends

Google Trends

Egy másik nagyon hasznos Google termék, ahol meg tudod nézni a keresési szavak gyakoriságát. Válaszd ki az ország esetén Magyarországot, majd nézd meg, hogy bizonyos kulcsszavakra mennyien keresnek rá.

Ára: ingyenes

10. Browseo

BrowseoEgy újabb hasznos eszköz, ahol megnézheted, hogy a keresőmotorok mit látnak a saját weboldaladból. Ha itt meglepetés ér, akkor ideje kijavítani!

Ára: ingyenes!

11. Siteliner

SitelinerMegnézheted rajta, hogy a weboldalad vagy blogoldalad mérete a többi weboldalhoz képest mekkora. Ami igazán érdekes, hogy mennyi duplikált tartalom van rajta. Az utóbbi kifejezetten fontos keresőoptimalizálás szempontjából.

Ára: ingyenes 250 oldalig

12. Hotjar

HotjarMegnézheted vele a weboldalad hőtérképét (az egérmozgás gyakoriságát és irányát menti el). És ami még ennél is fantasztikusabb: visszanézheted, hogy felhasználóid mit csináltak az oldaladon. A Hotjar pontosan rögzíti úgy, mintha külső szemlélőként néznéd meg. Egyszerűen zseniális.

Ára: 300 felvételig ingyenes.

Összefoglalás

A marketingstratégia alkalmazása során elengedhetetlen, hogy a megfelelő online marketing eszközöket a megfelelő időben használd. Remélem, hogy a listám hozzájárul ahhoz, hogy jobban megismerd látogatóid szokásait, új területeken próbáld ki magad, jobb teljesítményt és nagyobb bevételt érj el.

Te milyen eszközöket adnál hozzá a listához? Használtad már bármelyiket is a listán? Oszd meg a véleményedet velünk!

A farkasdezso.hu oldalát Farkas Dezső üzemelteti. Kérlek ismerd meg a történetemet, és ha szeretnél további szakmai és személyes cikket olvasni a jövőben, kérlek Támogass!

Farkas Dezső
Farkas Dezső az F.W. Olin Graduate School of Business, Babson College MBA hallgatója, a Jövőt Építők Generációja Egyesület elnöke, valamint a Global Shapers Budapest Hub Alumni vezetője. Beválasztották az 50 tehetséges magyar fiatal közé. Templeton Fellow. Két TEDx előadás fűződik a nevéhez. Az ASEF Young Leaders Summit kiválasztottja Luxemburgban, valamint a Youth Leaders Forum alumnija.
0 0 Szavazatok
Article Rating
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Szövegközi visszajelzés
Az összes megjegyzés megtekintése!